تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت مدیریت یکپارچه دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، پیام نور، فنی حرفه ای و علمی کاربردی و آزاد به صورت پراکنده عمل می‌کنند که باید به صورت یکپارچه مدیریت شده و هماهنگ باشند.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه ۱۲۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور روز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

شاهد پراکندگی مراکز آموزشی در استان‌ها هستیم

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عاملی گفت: در مورد بّرش‌های استانی نقشه جامع علمی کشور که به منظور تقویت رشد یکپارچه و نظامند اقتصاد دانش بنیان استان‌های کشور تدوین می‌شود، لازم است بگویم در استان‌های مختلف کشور شاهد پراکندگی ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و زیرساخت های صنعتی هستیم.

 

وی افزود: شعب دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، فنی حرفه ای و علمی - کاربردی و… در مناطق مختلف کشور به صورت پراکنده عمل می‌کنند که باید این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به صورت یکپارچه مدیریت و با یکدیگر هماهنگ باشند. چه بسا تصمیم سازی هایی درآینده بتواند یک هم افزایی ملی در حوزه ظرفیت های دولتی و غیر دولتی آموزش عالی فراهم کند.

 

تدوین اسناد استانی اقتصاد دانش بنیان توسط فعالان استانی

عاملی گفت: اسناد استانی اقتصاد دانش بنیان به دلیل تدوین آن توسط ذی‌نفعان و فعالان آن استان، در حوزه اجراء با کمترین مشکل اجرایی روبرو خواهد شد.

وی افزود: در مورد «سند نقشه مهندسی فرهنگی» و با توجه به گستردگی حوزه فرهنگ هم می‌توانیم از تجربه تدوین سندهای استانی استفاده کنیم و به سمت سند برنامه جامع فرهنگی استان حرکت کنیم.

 

مدیریت یکپارچه در حوزه اشتغال لازم است

عاملی گفت: با توجه به کثرت داده‌ها و گسترش شبکه‌ها، مدیریت یکپارچه در همه حوزه‌ها و بخش‌ها و از جمله حوزه اشتغال لازم است.

وی افزود: به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم واژه "یکپارچه" در عنوان این سند گنجانده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به خصوصیات فناوری‌های نو مانند غیر مرکزی بودن، رقومی بودن و… ظرفیت بخش مجازی در حوزه اشتغال بسیار گسترده شده است.

 

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: با توجه به رشد چشمگیر فناوری‌های نوین، با موضوع "میرایی و از بین رفتن برخی مشاغل" مواجه هستیم.

وی افزود: لازم است هم با نگاه به چالش های شغلی و هم با نگاه به ظرفیت های جدید برخواسته از فنآوری های نوین، به زمینه های جدید شغلی توجه شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضوع مطالعات بین رشته‌ای به‌ویژه در علوم انسانی می‌تواند زمینه‌های نوینی در اشتغال فراهم کند.

 

 

ادامه تصویب «سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان»

در ادامه جلسه، موضوع ادامه بررسی "سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان" در دستور کار جلسه قرار گرفت و بخش‌هایی از این سند که با توجه به نظرات ارائه شده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه گذشته مجدداً ویرایش شده بود؛ به تصویب رسید.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics