تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت بخشی از اعتبارات کرسی های زبان فارسی خارج از کشور

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بخش اعظم اعتبارات کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

بهادر باقری از حمایت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از توسعه و تقویت کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور خبر داد.

وی گفت: با توجه به برگزاری سومین نشست روسای مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها در دانشگاه گیلان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت بخش اعظم اعتبارات کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه، تقویت و توسعه مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را بستری برای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی و آشنایی سایر کشورهای جهان با ارزش‌های غنی زبان فارسی دانست.

 

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم پیش از این به مهر گفته بود: سازمان برنامه و بودجه به دلیل مشکلات ارزی، اعتبار بخش از کرسی های زبان فارسی را اختصاص نداده و این کرسی ها در خطر تعطیلی هستند.

 

وی همچنین عنوان کرده بود: هم اکنون از ۶۳ کرسی یادشده، توانسته ایم تنها به حدود ۱۶ کرسی زبان فارسی استاد اعزام کنیم و اگر بودجه این بخش اختصاص نیابد، همین تعداد هم ممکن است تعطیل شود و شوربختانه باید شاهد خاموش شدن چراغ زبان فارسی در بسیاری از کشورها باشیم.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics