تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حرکت درمسیر رشد

به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایط فعلی همراه با کاهش نرخ سود سپرده های یکساله بانکی و افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی آمادگی بهبود وضعیت را دارد که در این بین گروه فلزات اساسی پیشتاز خواهد بود.

بازار سرمایه کماکان از کمبود نقدنگی رنج می برد و به دلیل وضعیت نابسامان بورس طی دو سال اخیر و افت متداوم ارزش سهام شرکت ها فعالان بازار سرمایه رفتار محتاطانه ای در پیش گرفته اند و با مشاهده اولین نشانه های افت قیمت سهام اقدام به عرضه سهام می کنند که این امر موجب شده نوسانات دراین بازار پیش از حد معمول باشد.

 

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب عنوان کرد: به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایط فعلی همراه با کاهش نرخ سود سپرده های یکساله بانکی و افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی آمادگی بهبود وضعیت را دارد که در این بین گروه فلزات اساسی پیشتاز خواهد بود.

 

ابوالقاسم آقا دوست افزود: کاهش نرخ سود بانکی فاکتور مناسبی جهت کاهش هزینه های مالی شرکت ها و افزایش سودآوری آنها به شمار می رود و با این حال به دلیل عدم اطمینان فعالان بازار سرمایه از آینده روند نوسانی در بورس ایجاد شده که در این رفتار نوسانی به سهامداران حقوقی تسری یافته است و این گروه از سهامداران نیز با نگاه کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند.

 

وی ادامه داد: تاکنون پول هوشمند به طور محسوس روانه بازار سرمایه نشده و در صورتیکه با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق یابد، حجم و ارزش معاملات نیز افزایش خواهد یافت و شادابی و نشاط در این بازار ایجاد خواهد شد.

 

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به اقبال سهامداران به گروه خودرو، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اجرای اصلاحات ساختار مالی شرکت های خودروساز بویژه در گروه سایپا و زیر مجموعه های آن که نتایج مثبتی را برای شرکت ها به ارمغان آورده، نوید پتانسیل های این مجموعه ها جهت سودآوری و لیدری بازار سرمایه وجود دارد که این موضوع سبب شده تا گروه خودرو مورد توجه بازار سرمایه قرار بگیرد. علاوه بر این، صرف نظر از اصلاح ساختار مالی شرکت های خودروساز دولت بویژه وزارت صنعت با هدف سودآوری، افزایش صادرات محصولات و حفظ اشتغال حمایت ویژه ای از این گروه می کند و بازار سرمایه نیز با توجه به این موضوع و نیز انتشار اخبار خوشایند در خصوص این صنعت هوشمندانه عمل می کند و نسبت به آینده شرکت های فعال در آن گروه امیدوار است. به هر حال انتظار می رود تا خودروسازان به اهداف خود دست یابند و به تبع آن قطعه سازان را به سوی سودآوری پیش ببرند.

 

در کنار همه این موارد توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل پایین بودن حجم و ارزش معاملات روزانه بورس و وجود مشکلات و ابهامات بر سر راه سودآوری سایر گروه های مطرح بورس همچون روند قیمت جهانی فلزات اساسی، ابهامات نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی و پالایشی معاملات گروه خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

منبع خبر: بورس نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics