تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد زایی ۱۷.۱ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ارزش دلاری محصولات پتروشیمی ۱۷.۱ میلیارد دلار است، گفت: با اعمال تحریم‌ها علیه ایران و خروج شرکت‌های خارجی تولید محصولات پتروشیمی تنها با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، حمید گرمابی عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت صنعت پتروشیمی در ایران، گفت: اگرچه در هفته‌های اخیر چندین شرکت پتروشیمی تحریم شدند، اما 80 درصد هلدینگ‌های فعال در این حوزه پیش از این تحریم شده بودند، بنابراین تحریم‌های جدید تاثیر چندانی بر فعالیت پتروشیمی ها ندارد و تنها نگرانی موجود راه‌اندازی طرح ها و پروژه‌های صنایع پتروشیمی در دست احداث است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اعمال تحریم‌ها زمینه مناسبی برای استفاده از محصولات پتروشیمی در داخل کشور فراهم شد، افزود: می‌توان محصولات پتروشیمی را در تولید کالاهای نهایی داخلی استفاده کرد.

 


وی اظهار کرد: ارزش دلاری محصولات پتروشیمی تا سال 1400 به 25 میلیارد دلار می رسد که این رقم در حال حاضر 17.1 میلیارد دلار است.


با اعمال تحریم‌ها علیه ایران و خروج شرکت‌های خارجی تولید محصولات پتروشیمی تنها با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود، ناگفته پیدا است که تحقق این موضوع امری زمانبر است


این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: با اعمال تحریم‌ها علیه ایران و خروج شرکت‌های خارجی تولید محصولات پتروشیمی تنها با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود، ناگفته پیدا است که تحقق این موضوع امری زمانبر است.


فعالیت شرکت پتروشیمی خوزستان با اتکا به توان داخل 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه شرکتی که مسئول نصب و راه اندازی برخی خطوط در پتروشیمی خوزستان بود پس از اعمال تحریم‌ها ایران را ترک کرد اما در حال حاضر این پتروشیمی -که پلی کربنات تولید می ‌کند- به کمک متخصان داخلی به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

گرمابی با بیان اینکه تولید در داخل زمان بر است اما فواید بسیاری از جمله بومی شدن تکنولوژی با خود به همراه دارد، تصریح کرد: در صورتی که ما مجبور نباشیم به سراغ استفاده از توان داخل و متخصصان داخلی  نمی رویم چراکه واردات از کشورهای پیشرفته آسان و راحت است.

 

سیستم رگولاتوری در وزارت نفت راه‌اندازی شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره ضرورت راه‌اندازی رگولاتوری در وزارت نفت، گفت: براساس قانون وزارت نفت موظف است سیستم رگولاتوری را راه اندازی کند، اما تاکنون این امر محقق نشده است. با راه اندازی این سیستم، امور مربوط به صنایع بالادستی، پایین دستی پتروشیمی و حوزه صادرات تنظیم می‌شود.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics