تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ورود سازمان بورس به پرونده‌ های نهاد‌های بدون مجوز عاملی برای اعتماد بیشتر به بازار سرمایه

افردای که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند، باید از نهاد‌های رسمی مجوز دار سازمان بورس، خدمات خود را بگیرند.

 

معرفی فهرست نهادهای مالی مجوزدار اعم از شرکت‌های کارگزاری، هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری، تامین‌سرمایه، سبدگردان و مشاور سرمایه‌گذاری، موجب افزایش اعتماد عمومی مردم است؛ به این معنا که وقتی یک سازمانی دولتی و مرجع رسمی، لیست شرکت‌های معتبر را اعلام می کند، سبب می‌شود مردم با آرامش بیشتری به آنها اعتماد کرده و برنامه‌های اقتصادی خود را پیش ببرند.

 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این امر، به شفافیت بیشتر مالی و گردش اطلاعات در بورس منجر خواهد شد. آنها معتقدند که منشا اغلب سرمایه‌گذاری ها در بازار سرمایه، اطمینانی است که سرمایه‌گذاران به نظارت‌های سازمان بورس دارند؛ ضمن اینکه از حق و حقوق هر سرمایه‌گذاری که وارد بازار سرمایه می‌شود، داشتن اطلاعات دقیق و درست از اشخاص و نهادها تحت نظارت است.

 

 براساس اعلام و مجوز سازمان بورس؛ اطلاعات تمامی نهاد‌های مالی دارای مجوز سازمان بورس شامل شرکت‌های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاوره سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آن‌ها از روز شنبه مورخ ۲۵ شهریور ۹۶ افشاء شده و سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه می‌توانند برای اطمینان از صحت ادعای نهاد‌های مالی در خصوص داشتن مجوز از سازمان بورس، با مراجعه به آدرس codal.ir/cfi از ماهیت و فعالیت نهاد‌های مالی بازار سرمایه اطلاع دقیق به دست آورند.

منبع خبر: رادیو سهام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics