تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آغاز ارائه تسهیلات کارآفرینی به کتاب‌فروشی‌های روستایی

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ارائه تسهیلات کارآفرینی به کتاب‌فروشی‌های روستایی خبر داد و افزود: با درنظر گرفتن بند اصلاحیه آئین‌نامه وام اضافه و سهمی برای کارآفرینی‌های فرهنگی، طرح آزمایشی چندین کتاب‌فروشی روستایی آغاز و در حال اجرا است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، دیدار صمیمانه با انجمن‌های فعال حوزه اهل قلم به مناسبت «روز قلم» با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های اهل قلم، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محسن جوادی در این نشست با تاکید بر جایگاه اهل قلم و تبریک روز قلم گفت: بعد از ورود به مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متوجه شدم چندان نمی‌توان با بودجه‌های این وزارتخانه فعالیت‌ها را پیش‌برد، بنابراین به دنبال مجاری پایدار مالی بودم.

 

وی ادامه داد: یکی از نکات این بود که از ظرفیت‌های قانونی موجود غفلت شده بود؛ مثلاً در حوزه اعطای وام کارآفرینی روستایی، اسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود و یا فعالیت‌های فرهنگی درآن‌ها پیش‌بینی نشده بود. خوشبختانه با تلاش دوستان، بند اصلاحیه آئین‌نامه وام اضافه و سهمی برای کارآفرینی‌های فرهنگی در نظر گرفته شد؛ بنابراین طرح آزمایشی چند ده کتاب‌فروشی روستایی آغاز شده و در حال اجرا است.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جذب اعتبارات ارزی با تلاش شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در نتیجه همه این تلاش‌ها، ظرفیت‌های قابل‌توجهی ایجاد خواهد شد که با وجود همه این‌ها باید توجه داشته باشیم تا زمانی که نتوانیم بازار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کنیم، حمایت‌ها حالت گلخانه‌ای پیدا خواهد کرد.

    در شهرهای کوچک و روستاها توزیع کتاب خوب نیست درصورتی که در آن‌ها تعداد کتاب‌خوان‌ها زیاد است. همچنین در عرصه بین‌المللی نیز بازار کتاب قابل‌توجهی نداریم.

 

جوادی با اشاره به تلاش مدیریت موسسه خانه کتاب در انعقاد تفاهم‌نامه با بانک صادرات ادامه داد: یکی دیگر از مسائل این است که طرفیت صندوق اعتباری هنر، استفاده مطلوبی نداشتیم.

معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه اهالی قلم به مساله کارآفرینی و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های گروهی را مورد تاکید قرار داد.

 

وی با اشاره به اهمیت پیگیری معاونت امور فرهنگی برای رفع نیاز صنفی اهل قلم، درباره قاچاق کتاب در حوزه ترجمه بیان کرد: در حوزه ممیزی، مکانیزم بررسی وجود ترجمه مشابه تعریف نشده است. درباره ایجاد سامانه سرقت‌یاب با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات چند جلسه مشترک برگزار شده است اما بی‌تردید در این زمینه مترجمان بهترین افراد هستند.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه معاونت امور فرهنگی به ایده شتاب‌دهنده کتاب بیان کرد: در حال حرکت به سمت نوعی خلاقیت‌ها و کسب و کارهای نوین هستیم. بازار فرهنگ از خلاقیت‌ها تاثیر می‌گیرد و معتقدم تکرار نمونه‌های سنتی پاسخگو نیست.

 

 

 

وی با اشاره به وجود مشکلات سخت اقتصادی متاثر از سیاست‌های ظالمانه ابرقدرت‌ها و همچنین ساختارهای نادرست اقتصادی کشور گفت: با وجود بودجه اندک می‌توانیم ادامه دهیم از سوی دیگر می‌توانیم مسیرها و ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم. محدودیت‌ها امسال افزایش پیدا کرده و امیدوارم سال خوبی برای اهل قلم داشته باشیم.

 

در ادامه این نشست علاوه ایراد سخن توسط نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب، شماری از کتابفروشان نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics