تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استخراج ارزهای دیجیتال دلیل پیک مصرف برق ایران نیست

با وجود این‌که استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند برق زیادی است اما کارشناسان مطرح ارزهای دیجیتال معتقدند که برق مصرفی این حوزه به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل پیک مصرف برق یا خاموشی‌های احتمالی باشد. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال، دکتر عباس آشتیانی، فعال ایرانی بلاک چین و ارزهای دیجیتال در خصوص آمار غلط مصرف برق استخراج بیت کوین در ایران و همچنین رابطه آن با پیک مصرف برق، می‌گوید:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تجربه خاموشی‌های تابستان‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بدون ماینینگ هم خاموشی‌ها را داشتیم و شاید وزارت نیرو سعی کرد با کج‌سلیقگی بعضی از کارشناسانشان، این خاموشی‌هایی را که هنوز پیش نیامده گردن ماینینگ ایران بیاندازند. جا دارد اینجا یک سری آمار و ارقام را ارائه کنم.

کل هش ریت شبکه جهانی بیت کوین برای تمام استخرهای ماینینگ جهان، (در زمان مصاحبه) چیزی حدود ۶۶ میلیون تراهش است. اگر ما تمام دستگاه‌ها را (نه از مدل جدید مثل s11 یا s17، یا مدل‌های پر مصرف t9 و m3) به طور میانگین ۱۴ تراهشی در نظر بگیریم که پراستفاده‌ترین دستگاه استخراج جهان است و همچنین اگر توان مصرفی هر دستگاه S9 با ۱۴ تراهش قدرت که ۱۳۷۰ وات است را ۱۵۰۰ وات در نظر بگیریم، مصرف برق کل ماینینگ بیت کوین در جهان کمی بیشتر از ۷هزارمگاوات خواهد بود.

با توجه به پیک مصرف حدود ۵۰ هزارمگاواتی در کشور که به صورت رسمی اعلام شده است، مصرف کل برق استخراج بیت کوین جهان با تمام دستگاه‌ها، حدود ۱۵ درصد از کل پیک مصرف برق ایران خواهد بود.

حالا طبق تخمین‌ها کل ماینینگ ایران، حداکثر ۱۵ درصد از کل ماینینگ انجام شده در جهان است. کما این‌که طبق آمارها چین همچنان بالاترین قدرت پردازش ماینینگ را در اختیار دارد.

البته به خاطر این‌که گاها از سیستم‌های vps و روش‌های مختلف برای اتصال به استخر استفاده می‌شود، آمار دقیقی نمی‌توان اعلام کرد ولی برآوردها حاکی از آن است که چیزی حداکثر حدود هزار مگاوات مصرف کل برق ماینینگ در ایران است. باز هم تاکید می‌کنم که این حداکثر میزان است. پس نمی‌توانیم بگوییم که علت پیک مصرف ایران، ماینینگ است.

 

 

با همین آمار حداکثری متوجه می‌شویم که ما حتی ۲ درصد پیک مصرفمان هم از طرف ماینینگ نیست و آمار اعلام شده از این‌که پیک مصرف امسال ۷ درصد رشد دارد را نمی‌توانیم تماما به گردن ماینینگ بیاندازیم.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics