تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک‌های مرکزی اروپایی انتشار ارز دیجیتال ملی را بررسی می‌کنند

بانک‌های مرکزی کشورهای سوئد و انگلستان در حال تحقیق درباره شروع انتشار ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت هستند.


به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازطلا، بانک‌های مرکزی کشورهای سوئد و انگلستان در حال تحقیق درباره شروع انتشار ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در روز 15 ژوئن مرکز اقدام بین‌المللی برای اصلاحات پولی که در حدود 30 کشور جهان فعالیت  می‌کند با دعوت از کارشناسان بین‌المللی، نمایندگان بانک‌های مرکزی، محققین و نمایندگان بانک‌ها  به موضوع پیشنهادات و پروژه‌های مربوط به یک نظام پولی پایدار پرداخت و در این نشست طراحی ارزهای دیجیتال نیز  مورد بحث قرار گرفت.

 

میگوئل فرناندز اردونیز رئیس سابق بانک مرکزی اسپانیا، کارل آندرس کلوزن مشاور ارشد بانک مرکزی سوئد و مارتین وندر لیندن استاد اقتصاد دانشگاه لاهه در این نشست درباره موضوعات مطرح شده، صحبت کردند.

 

دکتر آرتوق ستین با تشریح مطالعات بانک‌های مرکزی کشورهای اروپایی گفت: بانک‌های مرکزی در حال تولید پول و ارائه اعتبار هستند چرا که سیستم‌های پولی کنونی دیگر جوابگو نیستند. حجم پول در شرایط کنونی معادل حجم اعتبار آن است. ما فقط از طریق بدهکار کردن بیشتر خود در حال چاپ پول هستیم و این اصلی‌ترین مشکلی است که به ایجاد بحران‌های اقتصادی منجر می‌شود.

 

 

 

وی ادامه داد: این سیستم پولی در حال بالا بردن بیش از حد ارزش دارایی‌هاست و دارایی‌ها که قیمت آنها بالاتر از میزان واقعی است بحران‌های مختلفی را از بحران‌های وام مسکن گرفته تا بحران‌های در بازارهای سهام ایجاد می‌کنند. ترکیه یکی از کشورهایی است که می‌تواند نظام پولی خود را تغییر داده و پول خود را با ارزش‌تر کند. به خصوص در شرایط کنونی که ترکیه بدهکار است و پول این کشور نیز بخشی از ارزش خود را از دست داده است.

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics