تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه‌ها برای خنثی کردن طرح ۲۰۴۰ استنفورد برنامه ریزی کنند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها با اشاره به طرح ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد گفت: مسئولان دانشگاه ها باید متناسب با رویکرد مخالفان پیشرفت علمی کشور سیاستگذاری کرده و حرکت آنها را خنثی کنند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی  اشاره به پروژه ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد و اینکه دانشگاه‌ها با توجه به این طرح چه برنامه‌ای را باید در دانشگاه‌ها اجرا کنند، گفت: اول اینکه حرکت علمی دانشگاه‌ها برمبنای سیاست‌های کلان نظام همچنان ادامه یافته و دانشگاه‌ها باید کار ویژه تولید علم و حرکت در مرزهای دانش را ادامه دهند.

وی ادامه داد: در این صورت اتفاقی که در صحنه عمل رخ می‌دهد، خود به خود استدلال محکمی برای نادرستی دیدگاهی است که می‌خواهد موفقیت‌های علمی ما را نادیده بگیرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مساله بعدی این است که متناسب با رویکردی که مخالفان پیشرفت کشور، برای ضربه زدن به بحث علم و پیشرفت در کشور دارند، باید سیاست گذاری درستی اتخاذ شده و حرکت‌های آنها را خنثی و معرفی کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید به روسا و مدیران دانشگاه‌ها آگاهی داد که سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق و متناسبی در این زمینه داشته باشند.

 

در طرح مغرضانه ایران ۲۰۴۰ که توسط دانشگاه استنفورد آمریکا منتشر شده سعی شده با استناد به آمار و مستندات غیر مستند، پیشرفت‌های علمی کشورمان به ویژه پیشرفت‌های دو دهه اخیر کشورمان مخدوش و کم ارزش جلوه داده شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics