تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هزینه فراوان و تولیدات گران‌قیمت، یک موسسه را معتبر نمی‌کند

مشاور رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با بیان مثالی به نقاط ضعف سریال گاندو اشاره کرد و نوشت: هزینه‌های فراوان و تولیدات گران‌قیمت و بزرگ لزوماً یک موسسه را معتبر نمی‌کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، حسام آشنا روز گذشته (دوشنبه / ‏‬ ۱۷ تیر) با اشاره به هزینه‌ها برای سریال گاندو و اینکه بودجه‌هایی به این اندازه در اختیار دولت یا حتی مجموعه صداوسیما نیست، این قبیل اقدامات را موجب اعتباربخشی ندانست واکنش آشنا به سیما: با گاندو گنده نمی‌شوید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این توئیت بازتاب و واکنش‌های زیادی داشت و سید محمود رضوی، تهیه کننده سینما، در پاسخ آن نوشت: «دکتر جان! تا جایی که من دیدم و به عنوان بیننده فهمیدم‌، گاندو را واسه گنده‌گی نساختن، چون اونها واسه گنده‌گی راه‌های بهتری بلدن، به نظرم گاندو ساخته شد تا مردم و مسئولین با هم بفهمن نباید گاف بدن و به کشور گند بزنن! در جذب و انتقال پیام به مردم که موفق بودن، مسئولین را نمی‌دانم!»

 

آشنا در پاسخ به این توئیت در رشته توئیتی نوشت: «سلام علیکم

۱. لطفاً ین سریال را به عنوان یک تهیه‌کننده حرفه‌ای که توان اجرای پروژه‌های بزرگ را دارد بررسی و ارزیابی کنید.

۲. به نظر بنده این سریال نه تنها زینت امنیت کشور و نهادهای امنیتی آن نیست؛ بلکه در میان مدت بالاترین ضربه را به حیثیت و وجهه امنیت آفرینان واقعی وارد می‌کند.

۳. مؤسسه موسوم به شهید آوینی قبلاً نیز گاف‌هایی چون سپردن عنان خود به محمد نوری زاد و تولیدات مخربی چون چهل سرباز را در کارنامه خود دارد.

۴. منظور صریح من این بود که هزینه‌های فراوان و تولیدات گران‌قیمت و بزرگ لزوماً یک مؤسسه را معتبر نمی‌کند.

۵. به عنوان یک مثال فقط بخش سفر چین را از نظر داده و ستانده عملیاتی و اطلاعاتی تحلیل کنید.

 

عامل در مقابل چشمان مأموران کشته شد، دیده بان هیچ اقدامی نکرد، اطلاعات مربوط به تحریم‌ها به دست طرف مقابل رسید، پول معامل ه به طور کامل توسط حریف مصادره شد، هیچ ردی از گروهی که اطلاعات را گرفت، متهم را کشت و پول‌ها را دزدید دنبال نشد، هیچ اطلاع جدیدی از کل مساله به دست نیامد و هیچکس نیز بابت این افتضاح اطلاعاتی مواخذه نشد. در این میان فقط یک سفر چین یک ملاقات بی معنا در روی دیوار چین، یک سفر دلچسب با قطار پرسرعت چین همراه با نمایش سرعت شمار و یک اقامت جذاب در هتل نصیب گروه بازیگر و تولیدکننده شد. این یک نمونه بود و الا سخن درباره لایه‌های پنهان و تخریبی این سریال در مورد حاکمیت و دولت فراوان است.»

 

همچنین جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت: آنچه را که روزی کذب خواندند و از بنده به جهت انجام وظایف نمایندگی در شفاف سازی اطلاعات شکایت کردند؛ جیسون رضائیان خود اقرار می‌کند. آنقدر به آ. روحانی نزدیک بودم که طعم آدامس او را هم خبر داشتم. امروز پرده‌ها افتاده است اما تخریب‌ها ادامه دارد؛ تاوان حرکت در مدار حق همین است.

 

آشنا در پاسخ به این توئیت نیز نوشت: «اقرار کرده یا ادعا کرده؟ تفاوت این دو بسیار است. خودش ادعا کرده یا دوستان در سریال از قول او ادعا کرده‌اند؟ حالا واقعاً طعم آن آدامس در پرونده ثبت شده است؟ کسی تا به حال از خود یا تیم سپاهی حفاظت سوال کرده که آیا رئیس جمهور اساساً از آدامس با مزه مشخصی استفاده می‌کنند یا نه؟

مشاور رئیس جمهوری همچنین برای برخی توئیت های دیگر کاربران جواب‌هایی نوشت.

 

سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار با موضوع جاسوسی و امنیتی، از چندی پیش روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت. این سریال پیش از این به دلیل دیالوگ‌هایی در مورد مسئولان دولتی دچار حواشی بسیاری شد که این حواشی بعد از پخش قسمت ۱۳ با یک روز تأخیر شائبه‌های بسیاری را در میان مخاطبان ایجاد کرد. کارگردان آن گفت سریال تحت فشار مقامات سانسور شده است. هر چند بخش‌های به اصطلاح سانسور شده به صورت کامل تدوین و در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.

 

این سریال که به مدت ۳۰ شب روی آنتن رفت شامگاه دیشب با نشان دادن تبادل شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا با فرد دو تابعیتی در زندان ایران، همزمان با اجرای توافق برجام، به پایان رسید و در این میان در بخش‌هایی از سریال نزدیکان مقامات دولتی و حتی وزرای دولت به ضعف در برابر آمریکایی‌ها متهم شدند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics