تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افت قیمت نفت در پی کاهش تقاضای جهانی

قیمت نفت در معاملات امروز با افت نسبی همراه شد در حالی که نگرانی ها از جنگ های تعرفه ای آمریکا موجب نوسان در روند تقاضا برای این کالا شده است

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه، قیمت نفت وست تگزاس در معاملات امروز با کاهش ۰.۳ درصدی به هر بشکه ۵۷ دلار و ۴۵ سنت رسید و قیمت نفت برنت دریای شمال با افت ۰.۲ درصدی هر بشکه ۶۳ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کاهش تقاضا برای خرید نفت در پی نگرانی از روابط تجاری میان آمریکا و چین موجب کاهش قیمت این کالا در بازارهای جهانی شده است و این روند نگرانی را به دومین سال کشانده است. کاهش پیش بینی رشد اقتصادی جهانی که یکی دیگر از عوامل کاهش تقاصا برای خرید این کالا بوده است در پی تنش های اقتصادی و سیاسی در دنیا بالا گرفته است .

 

از سوی دیگر درخواست برای خرید ماشین های ژاپنی در هشت ماهه گذشته با کاهش رو به رو شده است و به این ترتیب کاهش میزان مصرف سوخت را نیز ایجاد کرده است .

دولت ژاپن در این بین، در اطلاعیه ای اعلام داشته است میزان مزایا و دستمزدهای دولتی در پنج ماه گذشته کاهش داشته است و برای این کشور به عنوان پنجمین مصرف کننده نفت، این مساله کمی نگران کننده است .

 

 

 

این در حالی است که، به نظر می رسد آمار صنعتی و رسمی که روز سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند، احتمالاً نشان خواهند داد ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و سطح آن ۳.۶ میلیون بشکه پایین آمده است

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics