تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توجه به صنایع فرهنگی، بهترین راه برای ایجاد اشتغال

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و تولید ارزش‌افزوده هنگام تحریم، توجه به صنایع فرهنگی است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، داوود مرادخانی امروز در آیین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی زنجان، با تاکید بر اینکه تنها راه مختوم برای رشد اقتصادی، اقتصاد فناورمحور است، اظهار کرد: چنین اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تبیین شده است. در همین راستا در زنجان تلاش کردیم و اکوسیستمی مثل مراکز رشد و پارک علم و فناوری را راه‌اندازی کردیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا مدیریت منابع انجام دهیم، ادامه داد: حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی به عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شد تا موازی‌کاری نشود. اگر همدلی و همزبانی بین دانشگاهیان نباشد، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد. همچنین در حوزه کشاورزی کارها را با همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه زنجان انجام دادیم و در همه حوزه‌ها تلاش شد تا کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اکوسیستم بومی همه تلاش ما بوده است، افزود: جا دارد که از همه تلاش‌های جهاددانشگاهی تقدیر کنیم؛ در واقع داستان صنایع فرهنگی باید مورد توجه باشد. به‌عنوان مثال در فیلم جدایی نادر از سیمین، ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد و بر اساس قیمت‌های همان سال، ۸۰۰ درصد ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

 

مرادخانی یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگی تنها راه، توجه به صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است و ما هیچ قدمی بدون هماهنگی جهاددانشگاهی برنمی‌داریم. به ازای ایجاد هر شغل در صنعت ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این میزان در فناوری اطلاعات به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics