تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص ها در آمریکا رکورد تاریخی دیگری به جا گذاشت

شاخص بازارهای سهام در آمریکا برای دومین هفته متوالی رکوردی تاریخی از خود به جا گذاشتند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه، خوشبینی سرمایه گذاران نسبت به سیاست انبساطی احتمالی بانک مرکزی آمریکا سبب رشدهای اخیر در بازار سرمایه آمریکا شده است.

در این میان، دلار آمریکا برای سومین روز پیاپی سیر نزولی داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

روز جمعه، شاخص اس اند پی ۵۰۰ به مدد رشد سهام شرکت های صنعتی و تکنولوژی اوج گرفت. اما سهام شرکت های دارویی بر دوش شاخص کمی سنگینی کردند. به نظر می رسد افزایش غیرمنتظره قیمت های تولیدکننده در آمریکا اثر چندانی روی سرمایه گذاران نگذاشته است.

 

بلومبرگ نوشت که بازدهی اسناد خزانه ۱۰ ساله با کاهش روبرو شده است.

اسکات رن، یک استراتژیست ارشد در حوزه سهام جهانی در موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو، به تلویزیون بلومبرگ گفت، "نکته مهم این است که بانک مرکزی به سرمایه گذاران اطمینان داده که قصد افزایش نرخ بهره را ندارد و حتی شاید اگر لازم باشد آن را کاهش نیز بدهد."

 

وی گفت، "فکر می کنم این دقیقا چیزی است که بازار می خواهد. این خیلی مهم است که بانک های مرکزی در جهان برای چندین ماه متوالی است که اعلام کرده اند قصد افزایش نرخ بهره را ندارند، و در واقع، حالت کاهش نرخ را نیز به خود گرفته اند."

 

شاخص یورواستاکس رشد این هفته خود را افزایش داد ولی در استرالیا و ژاپن شاخص اصلی بازار کمی پایین آمد. در هنگ کنگ، چین و کره جنوبی رشدها آرام بود. بازارهای نوظهور نیز شاهد کاهش ارزش سهام بودند. اوراق دولتی در اروپا به روند کاهشی خود ادامه داد و بدترین هفته کاری خود از ماه اکتبر را رقم زد، به ویژه پس از آن که گزارش صنعتی منطقه اروپا ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد. در این میان ارزش یورو افزایش یافت. 

 

رشد دارایی های پر ریسک مدیون اظهار نظرهای اخیر رئیس بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول است که در آن سیگنال هایی مبنی بر کاهش نرخ بهره داده است.

با این وجود، سیگنال های هشداردهنده ای از سنگاپور و چین به جهان مخابره شده که ناشی از تنش های تجاری چین با آمریکا است.

 

 

 

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ اخیرا با انتشار توئیتی نارضایتی خود را از میزان خرید محصولات کشاورزی آمریکا از سوی چین ابراز داشته است. به گفته ترامپ، رئیس جمهور چین شی جینگ پینگ در ملاقات با او در اجلاس ماه پیش گروه ۲۰ در ژاپن، قول مساعدی در این زمینه داده بود.

منبع خبر: بازار سرمایه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics