تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی پایدار در بهار با احیای ۱۳۰ واحد صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف رونق تولید صنایع کوچک و متوسط ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری به این واحدها پرداخت می‌شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا در همایش صنعتگران شهرستان سبزوار اظهار داشت: در قالب تبصره ۱۸ لایحه بودجه برای رونق تولید ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی پرداخت می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: این تسهیلات در سه محور سرمایه در گردش، نوسازی صنایع و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد پرداخت خواهد شد.

 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: واحدهای تولیدی در این سه محور بر مبنای ظرفیت‌ها با ثبت درخواست در سامانه بهین یاب و تأیید در کارگروه تسهیل مراکز استان‌ها برای پرداخت به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

 

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که ۴۰۰ ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت است و امسال نیز ۳۵ ناحیه به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: توسعه نواحی صنعتی بر حسب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق با توجه به رشد سرمایه گذاری و تقاضاها صورت می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: حدود ۱۱ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور راکد و نیمه فعال است که احیا ۲ هزار واحد در دستور کار قرار دارد و در سه ماه نخست امسال با بازگشت ۱۳۰ واحد به چرخه تولید، ۹ هزار فرصت شغلی پایدار شده است.

 

یک نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعتی و تولید با همت مسئولان در شهرستان سبزوار فراهم شده و باید از سرمایه گذاران بومی برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان دعوت شود.

 

رمضانعلی سبحانی‌فر با تأکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی شهرستان سبزوار افزود: مجوز استقرار اداره گمرک در سبزوار از سوی رئیس کل گمرک کشور صادر شده و پس از تهیه مکان این واحد تابستان امسال مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت بخش بازرگانی سبزوار، راه اندازی اتاق بازرگانی این شهرستان ضروری است و با ایجاد آن، ارتباط مؤثری با کشورهای دیگر برقرار و زمینه‌های صادرات انواع تولیدات و محصولات شهرستان فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار شامل آب، برق و دیوارکشی درحال انجام است.

 

 

 

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رشد صنعت در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۳۸ جواز تأسیس صنعتی با سرمایه ثابت ۸۱۴ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.

حسین مقصودی افزود: سال گذشته نیز ۱۶ معدن با سرمایه گذاری ۸۴ میلیارد ریال و اشتغال ۹۷ نفر در این شهرستان فعال شده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics