تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نگرانی وزیر از عدم تخصیص به موقع بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه ها

وزیر علوم به بودجه فعلی تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: ما در شرایط کنونی نگران هستیم که بودجه فعلی به موقع تخصیص پیدا نکند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، منصور غلامی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت علوم در جمع خبرنگاران به برنامه دانشگاه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی همزمان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها اقدامات و برنامه‌هایی در همه بخش‌ها اعم از سراهای دانشجویی در تابستان امسال در دست اجرا دارند که البته انجام این برنامه‌ها قاعدتاً به هزینه و سرمایه‌گذاری عظیمی نیازمند است.

وی افزود: اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور که سابقه و پیشینه ساخت طولانی‌تری دارند، لازم است یک سری برنامه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز فضاهای فیزیکی خود انجام دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وزیر علوم خاطرنشان کرد: چند سالی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کمک‌های زیادی برای تعمیر و ارتقای سراهای دانشجویی انجام داده و در طی این سال‌ها گزارش خوبی از سوی این صندوق ارائه شده است؛ اما بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر و تجهیز ساختمان خوابگاه‌های دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ کفایت نمی‌کند به همین جهت از ردیف بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها برای این کار استفاده می‌شود.

 

غلامی ادامه داد: سال گذشته در تخصیص بودجه و اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها تأخیر صورت گرفت و بعضاً نیز این تخصیص‌ها تا پایان سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد و نگرانی ما این است که در تابستان نتوانیم منابع مربوط به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها را تأمین کنیم و همان حداقل برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم را نتوانیم به موقع انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که بودجه فعلی تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌ها در سال جاری به موقع تخصیص پیدا کند اما یقیناً دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند و به راه‌هایی که مختصر و در حد توان خود باشد ورود کرده و در آن حوزه هزینه‌هایی را صرف خواهند کرد.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics