تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرهنگی‌ترین کار دانشگاه رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ ها است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ساماندهی وضعیت خوابگاه‌ها را از اولویت‌های دانشگاه دانست و گفت: معتقدم فرهنگی‌ترین و اخلاقی‌ترین کار در این دوره رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، نشست شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و راهکارهای اجرای آن تبیین و درباره اقدامات اجرایی تحقق شعار رونق تولید در دانشگاه برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حجت‌الاسلام غفاری معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تبیین سرفصل‌های هفت‌گانه، بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: «علم و پژوهش»،« معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی» هفت محوری هستند که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرارگرفته و برای هر سرفصل نیز محورهایی مشخص‌شده است.

 

وی افزود: در حوزه علم و پژوهش، جهت‌گیری به سمت تولید قدرت و ثروت، حفظ شتاب علمی کشور و عبور از مرزهای کنونی و فتح قلل دانش مورد تأکید قرارگرفته است که دانشگاه علوم پزشکی تهران در این عرصه سرآمد است.

غفاری با اشاره به راهکارهای پیشنهادی در زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه  گفت:  دانشگاه می‌تواند در زمینه خرید لوازم و تجهیزات پزشکی، قوانینی را وضع کند که از محصولات ساخت داخل خریداری و استفاده شود.

 

وی همچنین با پیشنهاد برگزاری کارگاه‌هایی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان با موضوعات «امیدبخشی به آینده»، «تاریخ معاصر» و «پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف» گفت: تاکنون چند کارگاه به این منظور برای اساتید برگزارشده که مورد استقبال قرارگرفته و از مهرماه امسال نیز در نظر داریم ۱۵ کارگاه دیگر را برگزار کنیم.

 

دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان اقدامات اجرایی دانشگاه در راستای تحقق شعار رونق تولید پرداخت و گفت: توانمندی دانشگاه در عرصه تولید دارو و تجهیزات پزشکی بسیار است. این توانمندی در دانشکده‌های داروسازی، فناوری‌های نوین، مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی  وجود دارد و تاکنون تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته بسیاری مانند نویگیشن تولیدشده که علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاه، توسط بیمارستان‌های دیگر نیز خریداری‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه از شناسایی ۸۰ قلم تجهیزات پزشکی برای تولید داخلی خبر داد و گفت: ۸۰ کالای وارداتی که امکان تولید داخلی آن وجود دارد شناسایی‌شده است. طبق برآورد انجام‌شده تولید این تجهیزات، یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد. امیدواریم با  تلاش محققان دانشگاه و کمک وزارت صنایع و سرمایه‌گذارانی که از تولید این کالاها حمایت می‌کنند این امر محقق شود تا اشتغال‌زایی افزایش و  واردات کاهش پیدا کند.

 

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع بندی مباحث جلسه گفت: سابقه طولانی که در  دانشگاه دارم باعث شده دوره‌های مختلف آن را ببینم. پنج سال از دوران دانشجویی من،  در خوابگاه‌هایی که شما از آن سخن می‌گویید؛ سپری شد و در این دوران،  شب‌های غربت خوابگاه، گارد شاهنشاهی، شکسته شدن در و چوب توی سر را دیدم. بنابراین به‌خوبی شرایط دانشجویان را در خوابگاه‌ها درک می‌کنم.

 

 

کریمی با اشاره به انتظارات خود از دانشجویان گفت: بارها در جلسات دانشجویی تأکید کرده‌ام که دانشجویان بایستی عمیق‌تر مسائل را ببینند و برای رفع آن راه‌حل بیندیشند. دانشجو باید مسائل را عمیق و علمی مورد بررسی قرار دهد. توجه به علم و پژوهش در بندهای گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی همه دانشجویان را فرزندان خود دانست و افزود: برایمان فرقی نمی‌کند  شما نماینده کدام انجمن و صنف هستید. حتی دانشجویی که دچار آسیب اجتماعی شده نیز به‌نوعی فرزندمان در دانشگاه محسوب می‌شود و باید برای بهتر شدن شرایط تحصیل آن تلاش کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با مقایسه پیشینه درخشان دانشگاه و امکانات محدود آن افزود: روزهای اولی که مسئولیت دانشگاه را پذیرفتم به بازدید خوابگاه‌هایی رفتم که ۴۵ سال پیش در آن‌ها زندگی می‌کردم و شرایطی را که دانشجویان نخبه ما در این خوابگاه‌ها دارند را از نزدیک دیدم و بسیار متأسف شدم.

 

وی ساماندهی وضعیت خوابگاه‌ها را از اولویت‌های دانشگاه دانست و افزود: معتقدم فرهنگی‌ترین و اخلاقی‌ترین کار در این دوره رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها است. برای تحقق این امر هم تلاش بسیاری شده و با کمک خیرین دو خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو به‌زودی به مجموعه خوابگاهی دانشگاه اضافه می‌شود.

 

کریمی افزود: بعضی دانشکده‌های دانشگاه نیز وضعیت مناسبی ندارند و امکانات آن‌ها از دبیرستان محل سکونت دانشجویان در شهرستان‌ها محدودتر است. این وضعیت دانشگاهی است که چنین پیشینه درخشانی دارد و بهترین دانشجویان کشور آن را انتخاب می‌کنند. با وجود محدودیت منابع، همکاران من در هیئت‌رئیسه، معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی تلاش می‌کنند، شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم کنند.

 

وی بابیان اینکه مشکلات دانشگاه فقط در حوزه دانشجویی نیست و دانشگاه مسئولیت پاسخگویی به صدها هزار بیمار مراجعه کنند را نیز دارد افزود: صدها هزار بیمار به بیمارستان‌های دانشگاه مراجعه می‌کنند که جلب رضایت آنان نیز برایمان اهمیت دارد. بیماران راضی از بیمارستان خارج نمی‌شوند مگر اینکه کارکنان بیمارستان راضی باشند و پرسنل زمانی راضی می‌شوند که حقوق خود را به‌موقع دریافت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این درحالی است که ما کارکنانی را داریم که از ساعت‌های اولیه بامداد از راه‌های دور حرکت می‌کنند که ساعت ۷ صبح به محل کار خود برسند و ماهی دو تا سه میلیون حقوق دریافت کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات دریافت حقوق اعضای هیئت‌علمی با مصوبه اخیر مجلس گفت:  با این مصوبه حقوق  هیئت‌علمی نه‌تنها افزایش پیدا نکرده بلکه به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است. از سوی دیگر  مالیات ۱۰ درصدی بر درآمد هیئت‌علمی، به ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است و همه این‌ها باعث ایجاد بی‌انگیزگی در مجموعه شده است. 

 

کریمی گفت: ۶۰ درصد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تمام‌وقت جغرافیایی هستند و ۷۲ درصد از درآمد دانشگاه از خدمت آنان در بیمارستان‌ها تأمین می‌شود. با توجه به شرایطی که در پرداخت‌ها پیش آمد بسیاری از اعضای هیئت‌علمی درخواست خروج از طرح تمام‌وقتی را دارند که این امر به روند درمان بیمارانی که از شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند آسیب می‌زند.

 

وی بر حمایت از فعالیت‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: در جلساتی که با روسای بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها داریم بیشتر از همه به رسیدگی به مسائل دانشجویان تأکید دارم. مسئولانی که در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها منصوب‌شده‌اند نیز روحیه کار با دانشجویان را دارند و شرایط آنان را درک می‌کنند. در مورد اختصاص سالن به فعالیت‌های دانشجویی به روسای دانشکده‌ها تأکید کردم متناسب با تعداد دانشجویان فضای مناسب را در اختیارشان قرار دهند. در مورد تغذیه، کمد لباس و کلاس درس دانشجویان در بیمارستان‌ها نیز به روسای بیمارستان‌ها سفارش‌های لازم را کرده‌ام.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics