تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افضلی: دولت از میزان افزایش قیمت بلیط هواپیما مالیات اخذ کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارها برای قیمت گذاری منطقی بلیط هواپیما اعمال سیاست های مالیاتی است، در این روش اگر قیمت به یک دفعه افزایش زیادی داشته باشد، دولت باید از ما به التفاوت آن، مالیات اخذ کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت ،سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رویکرد وزارت راه و شهرسازی در شناور شدن قیمت بلیط پروازهای هوایی، گفت: در شرایط کنونی به دلیل نبود نظارت کافی بر بازار بلیط هواپیما، ایرلاین ها و دفاتر فروش بلیط، قیمت پروازهای هوایی را تا سقف اعلامی بالا می برند، این در حالی است که افزایش حداکثری قیمت تنها باید در شرایط خاص صورت گیرد.


سیدحسین افضلی

وجود بازار آزاد در حوزه حمل و نقل هوایی نباید به ضرر مردم و مصرف کننده تمام شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و فعالیت آن ها در بازار آزاد امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است، اما قطعا این مسئله نباید در نهایت به ضرر مردم و مصرف کننده تمام شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مقابله با انحصارطلبی وظیفه دولت  در اقتصاد آزاد

در اقتصاد آزاد، دولت نقش نظارتی دارد تا در صورت بروز خطا و تخلف قانونی، با متخلفان برخورد کند، همچنین دولت باید با انحصارطلبی بخش ها و گروه های تجاری مقابله کند

وی گفت: در اقتصاد آزاد، دولت نقش نظارتی دارد تا در صورت بروز خطا و تخلف قانونی، با متخلفان برخورد کند، همچنین دولت باید با انحصارطلبی بخش ها و گروه های تجاری مقابله کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: فرض کنیم که بازار پروازهای هوایی در دست 5 شرکت باشد، حال این شرکت ها تصمیم بگیرند که به یک دفعه قیمت ها را همزمان بالا ببرند، این رویکرد انحصاری قطعا به ضرر اقتصاد و مردم تمام خواهد شد، از این رو دولت باید با این مسئله مقابله کند.

 

دولت از میزان افزایش قیمت بلیط هواپیما مالیات اخذ کند

افضلی گفت: در شرایط کنونی راه کارهای متفاوتی برای مدیریت بازار بلیط پروازهای هوایی و کنترل عملکرد ایرلاین ها وجود دارد، یکی از راه کارها اعمال سیاست های مالیاتی برای قیمت گذاری منطقی بلیط هواپیما است، در این روش اگر قیمت به یک دفعه افزایش زیادی داشته باشد، دولت باید از ما به التفاوت آن، مالیات اخذ کند.

 

 

 

دولت باید از منافع مردم در بازار بلیط پروازهای هوایی دفاع کند

وی تصریح کرد: قطعا دولت باید از منافع مردم در بازار بلیط پروازهای هوایی دفاع کند، این به معنای حمایت نکردن از بخش خصوصی نیست، بلکه این بخش باید در چارچوب و در راستای تأمین منافع مشتریان و مردم حرکت کند.

 

افزایش چندبرابری قیمت بلیط هواپیما به هیچ وجه قابل قبول نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: افزایش چندبرابری قیمت بلیط هواپیما به هیچ وجه قابل قبول نیست و سازمان هواپیمایی باید نسبت به تعدیل کردن قیمت بلیط ها اقدام کند./

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics