تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پشت پرده حذف مالیات بر عایدی مسکن در دولت؛ قانون به ضرر عده‌ای تمام می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به ضرر عده ای تمام خواهد شد و به خاطر تعارض منافع، این افراد اجازه تعیین تکلیف این قانون را نمی دهند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رویکرد هیأت دولت در حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: متأسفانه در نشست اخیر هیأت دولت و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن حذف شده که این اقدام قابل تأمل و تعجب آور است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فعالیت دلالان در بازار غیرمولد مسسکن

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد  به بازار سرمایه مولد و بازار سرمایه غیرمولد تقسیم می شود که متأسفانه در شرایط کنونی بازار غیرمولد به فضایی برای فعالیت دلالان و سوداگری آن ها تبدیل شده است.

فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش مسکن به عنوان یک بازار غیرمولد موجب افزایش قیمت ها و سپس رکود تورمی شده است

وی تصریح کرد: فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش مسکن به عنوان یک بازار غیرمولد موجب افزایش قیمت ها و سپس رکود تورمی شده است.

 

پشت پرده توقف مالیات بر عایدی سرمایه مسکن؛ قانون به ضرر عده‌ای تمام می‌شود

علوی با اشاره به دلایل موجود برای توقف مداوم مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: قطعا اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به ضرر عده ای تمام خواهد شد و به خاطر تعارض منافع، این افراد اجازه تعیین تکلیف این قانون را نمی دهند.

 

حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن یک نقص بسیار بزرگ در عملکرد دولت محسوب می شود

وی گفت: به طور حتم حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن یک نقص بسیار بزرگ در عملکرد دولت محسوب می شود، زیرا با این اقدام، دولت با دست خود موجب تشدید تورم در بازار مسکن خواهد شد، این در حالی است که دولت باید با وضع قوانین، سرمایه ها را به جای بخش تجارت به سمت حوزه تولید هدایت کند.

 

 

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس هنوز امیدوار است که دولت در لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را بگنجاند، در غیر این صورت نمایندگان در زمان بررسی لایحه، خود این موضوع را تصویب خواهند کرد.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics