تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نخستین عرضه بنزین صادراتی ایران در بورس انرژی/قیمت پایه هر تن ۵۸۱ دلار

روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ نخستین محموله ۱۰ هزار تنی بنزین صادراتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روانه رینگ بین الملل بورس انرژی می شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه، قیمت پایه هر تن از این محصول ۵۸۱ دلار تعیین شده و حداقل نوسان مجاز برای رقابت در این عرضه بین ۵۸۰ هزار و ۴۱۹ دلار تا حداکثر ۵۸۱ هزار و ۵۸۱ دلار است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مشخصات این محصول مطابق با اطلاعات درج شده در وبسایت بورس انرژی ایران بطور مشخص بنزین اکتان ۹۱ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که به مقصد بازار های بین المللی عرضه خواهد شد.

 

حداقل حجم خرید برای کشف قیمت و همچنین حجم خرید به ترتیب یکصد تن خواهد بود و محل تحویل آن از انبار پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مقصد افغانستان است. همچنین تسویه این معامله نیز به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد.

 

نرخ تسعیر ارز براساس میانگین نرخ های خرید و فروش نقدی دلار در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی دو روز کاری قبل از عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ های خرید و فروش روزانه اسکناس دلار سامانه مذکور یک روز کاری قبل از عرضه جهت محاسبه کارمزدها و ارزش معامله قرار خواهد گرفت.

 

 

 

در این عرضه واریز ۱۰درصد پیش پرداخت جهت انجام معامله در حالی الزامی است که ترم تحویل مطابق با ex-work است.حداقل مقدار خرید برای هر خریدار ۱۰۰۰ تن متریک و میزان کلی خرید می بایست ضریبی از آن باشد.

منبع خبر: بازار سرمایه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics