تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تغییر رویکرد اعطای یارانه از تولید به مصرف در اصلاح ساختار بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: با تغییر رویکرد اعطای یارانه از سمت تولید به مصرف پروژه‌هایی نظیر اعطای یارانه نقدی به خانوارها اعمال و وام مناسب برای خریداران مسکن تأمین مالی می شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم اصلاح سیاست‌های حمایتی توسط دولت، گفت: شواهد نشان می‌دهد که یارانه ارزی 4200 تومانی به کالاهای اساسی بر اساس آنچه پیشتر پیش‌بینی شده در بسیاری از موارد در رشد قیمت‌ها موثر نبوده و در مواردی که موثر بوده به تولید داخل آسیب زده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جریان اصلاح ساختار بودجه باید حمایت از خانوارها به صورت موثرتری اجرا شود، افزود: با اصلاح سیاست‌های حمایتی اختلال در بازار ارز کاهش و انگیزه بنگاه‌ها برای تولید افزایش می‌یابد، امنیت غذایی مردم تضمین و یارانه‌های بخش سلامت به صورت کارآمدتری تخصیص داده می‌شود.

 

 یارانه به تولید داده می شود نه مصرف

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یارانه به تولید داده می شود نه مصرف، ادامه داد: با تغییر رویکرد اعطای یارانه از سمت تولید به مصرف می‌توان پروژه‌هایی نظیر اعطای یارانه نقدی به خانوارها را اعمال و وام مناسب به خریداران مسکن را تأمین مالی کرد، چراکه در شرایط کنونی بسیاری از افرادی که وام مسکن دریافت کرده بودند به دلیل گرانی ها نتوانستند واحد مسکونی خریداری کنند.

دولت می تواند تمامی صندوق های بازنشستگی را تعطیل کرده و آنها را در زیرمجموعه خود قرار دهد، چراکه حدود 96 درصد هزینه صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت پرداخت می شود

جعفرزاده ایمن آبادی، تاکید کرد: می توان در شرایط کنونی عنوان کرد هر فردی گوشت را با قیمت آزاد به کشور وارد کند و از سوی دیگر کارت های اعتباری خرید کالا در اختیار مردم قرار گیرد و  از این طریق یارانه به مصرف کننده نهایی ارائه شود.

 

96 درصد هزینه صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت پرداخت می شود

وی با تاکید بر اصلاح سیاست‌های حمایتی یارانه‌های آشکار، افزود: اصلاح سیاست حمایتی کالاهای اساسی، یارانه‌های تولید و کشاورزی  و تخصیص کارای یارانه طرح تحول سلامت،گسترش پوشش بیمه‌ای و اصلاح صندوق های بازنشستگی از جمله مواردی است که باید در اصلاح ساختار بودجه عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت می تواند تمامی صندوق های بازنشستگی را تعطیل کرده و آنها را در زیرمجموعه خود قرار دهد، چراکه حدود 96 درصد هزینه صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت پرداخت می شود، لذا این سوال مطرح می شود که وجود این صندوق با این شرایط دیگر چه معنایی دارد؟

 

 

 

تاکید بر تأسیس سازمان تنظیم مقررات بیمه‌های اجتماعی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تأسیس سازمان تنظیم مقررات بیمه‌های اجتماعی، تصریح کرد: اصلاحات پارامتری و بهبود درآمدزایی دارایی‌های صندوق‌ها، احیای صندوق تأمین اجتماعی با تعبیه بدهی‌های قطعی شده دولت، تشکیل صندوق جدید با نظام حق بیمه معین برای افراد جدید و متأخر، ایجاد تمهیدات لازم برای تأسیس صندوق‌های بازنشستگی جدید از جمله مواردی است که باید در اصلاح ساختار بودجه اجرایی شود که بر این اساس باید در 16 صندوق بازنشستگی اصلاحاتی صورت گیرد.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics