تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صادرات شمش فولادی به مثابه صادرات مواد خام است

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس معتقد است صادرات شمش فولادی به مثابه صادرات مواد خام است و باید این شمش در صنایع پایین دستی به مقاطع فولادی مانند ورق، پروفیل تبدیل شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات صنایع پایین دست فولاد، گفت: اگر کشور به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی است نباید خام‌فروشی کند چراکه با فرآوری ارزش افزوده محصولات صادراتی افزایش پیدا می‌کند؛ به طور مثال باید از صادارت نفت خام جلوگیری شود و پس از افزایش ارزش افزوده این ماده در پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، زمینه صادرات را فراهم کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به جای صادرات مواد معدنی خام، پس از فرآوری و افزایش ارزش افزوده زمینه صادرات آنها فراهم شود، افزود: اگرچه سنگ آهن در کارخانه به شمش فولاد تبدیل شده و دارای ارزش افزوده می‌شود اما می‌توان با ادامه برخی فرآیندها ارزش افزوده این ماده معدنی را بیشتر افزایش داد و اشتغالزایی را رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شمش فولادی می‌تواند در صنایع پایین دستی به مقاطع فولادی مانند ورق، پروفیل و... تبدیل شود، اظهار کرد: صادرات شمش فولادی به مثابه صادرات مواد خام است.

 

شمش موردنیاز نوردکاران داخلی برای تولید میلگرد، ورق تامین شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع پایین دستی فولاد(نوردکاران) مواد اولیه – شمش- موردنیاز برای تولید میلگرد، ورق و.. را ندارند.

در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد، شمش را خام به سایر کشورها صادر می‌کنند در واقع با این عمل اشتغال برای کشورهای دیگر ایجاد می‌شود حال آنکه صنایع داخلی که به شمش نیاز دارند، نمی‌توانند آن را تامین کنند بنابراین تنها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد، شمش را خام به سایر کشورها صادر می‌کنند در واقع با این عمل اشتغال برای کشورهای دیگر ایجاد می‌شود حال آنکه صنایع داخلی که به شمش نیاز دارند، نمی‌توانند آن را تامین کنند بنابراین تنها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: پس از اینکه مشکل نوردکاران با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد بخشنامه‌ای ابلاغ شد؛ مبنی بر اینکه شمش به کارخانه‌هایی که صنایع پایین دست تولید فولاد هستند، عرضه شود با این امر از یک سو دست واسطه‌ها از بازار کوتاه می‌شود، از سوی دیگر نیاز داخل تامین می‌شود.

 

صادرات فولاد مشروط به تامین نیاز داخلی

وی گفت: در صورتی که میلگرد، پروفیل و ورق فولادی تولید شده در داخل مازاد برنیاز داخلی باشد می‌توان آن را به سایر کشورها صادر کرد با این رویکرد می‌توان زمینه صادرات را برای کالاهایی فراهم کرد که ارزش افزوده بیشتری دارند.

 

 

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت امور معادن و صنایع معدنی آقای سرقینی به دلیل دستور برای تامین نیاز فولاد کارخانه های داخلی، بیان کرد: عملکرد آقای رحمانی در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی است.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics