تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تیم دراپر: ممنوعیت بیت کوین هند را به ۴۰ سال عقب‌تر برمی‌گرداند

تیم دراپر (Tim Draper)، سرمایه‎گذار کارآفرین و فعال در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال، در رابطه با ممنوعیت بیت ‎کوین و ارزهای ‎دیجیتال از سوی دولت هند گفت که این اقدام، هند را به ۴۰ سال عقب‌تر برمی‎گرداند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال ، هند به صراحت با پیروی از کشور چین، نگرش سخت‎گیرانه‎ا‎‎ی را نسبت به دارایی‎های دیجیتال در‎ پیش‎ گرفته است. پیش‎نویس «ممنوعیت ارزهای دیجیتال و لایحه‎ی مقررات آن در سال ۲۰۱۹» که چند هفته پیش افشا شده بود، بی‎درنگ به امضای دولت این کشور رسیده و گزارش آن به طور رسمی منتشر شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این اقدام، بیت ‎کوین و صنعت ارزهای دیجیتال را که همواره مانعی بر سر راه رشدشان بوده، نابود خواهد کرد. کمیته‎ی مشترک وزرا (IMC)، به ریاست دبیر سابق وزارت اقتصاد، سابهش چندرا گرگ (Subhash Chandra Garg)، از پایان دادن به حضور ارزهای دیجیتال در دومین کشور پرجمعیت دنیا حمایت کرد. دراپر از این اقدام دولت هند انتقاد کرد و اظهار داشت:

 

    این اقدام همانند جنبش مخالفت با انقلاب صنعتی لادیسم (Luddite) است. آن‎ها در واقع می‎گویند که نمی‎خواهیم پیشرفت ‌کنیم و این کار آن‎ها را به ۴۰ سال قبل‌تر برمی‎گرداند. تصور کنید، اگر این ‌کار را با اینترنت می‎کردند، چه اتفاقی می‎افتاد؟ مردم هند را ترک خواهند کرد و به کشوری می‌روند که ‌کمتر به عقب برگردد. من گمان می‎کنم که مردم از کشور خارج‌ شده و زندگی ‌بهتری هم خواهند داشت.

 

واضح است که ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال از سوی حکومت هند، همانند چین، آخرین عملی خواهد بود که مردم این کشور تحمل خواهند کرد. به وضوح، این ایده که مردم کنترل منابع مالی خود را در دست بگیرند، برای چنین دولت‎هایی ناراحت‌کننده است.

در این لایحه‎ نه ‌تنها بیت‎ کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممنوع می‎شوند، بلکه برای استخراج‌کنندگان، ذخیره‌کنندگان، افرادی که با این ارزهای دیجیتال تراکنش انجام داده و به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق صرافی‎ و یا بدون واسطه ترید می‎کنند، مالیات سنگین و زندان در نظر گرفته خواهد شد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics