تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وداع با آینده فروشی در اصلاح ساختار بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در اصلاح ساختار بودجه مسیرهای ایجاد تعهدات جدید دولت شناسایی و جهت استفاده از بازار بدهی نیز برنامه انتشار اوراق دولت تعیین می شود و دیگر آینده فروشی رخ نمی دهد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم ساماندهی تعهدات دولت در جریان اصلاح ساختار بودجه، گفت: در حال حاضر بدهی‌های دولت نقدپذیر نبوده و سرعت رشد آن نیز بالا است که در اصلاح ساختار بودجه برای این معضل باید فکری اساسی شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: انباشت بدهی‌های بازپرداخت نشده دولت به بانک‌ها، تأمین اجتماعی، شرکت‌ها و پیمانکاران منجر به اختلال در فعالیت آنها شده و اثرات آن به صورت زنجیره‌وار به کل اقتصاد منتقل می‌شود.

 

تاکید بر ساماندهی تعهدات انباشته دولت

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه های اصلاح ساختار بودجه بدهی‌های فعلی دولت شفاف و بهادارسازی می شود، ادامه داد: با اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور مسیرهای ایجاد تعهدات جدید دولت شناسایی و کنترل و جهت استفاده از بازار بدهی نیز برنامه انتشار اوراق دولت تعیین و اعلام می‌شود و دیگر آینده فروشی رخ نمی دهد.

 

بهادارسازی بدهی‌های دولت، شناسایی، کنترل و عقیم سازی مسیرهای ایجاد تعهدات دولت و اجرای عملیات بازار باز  از جمله مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه اجرایی می شود

 

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر ساماندهی تعهدات انباشته دولت، ادامه داد: بهادارسازی بدهی‌های دولت، شناسایی، کنترل و عقیم سازی مسیرهای ایجاد تعهدات دولت و اجرای عملیات بازار باز  از جمله مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه اجرایی می شود.

 

تأمین مالی بخشی از کسری بودجه سال 98 از بازار بدهی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تأمین مالی بخشی از کسری بودجه سال 98 از بازار بدهی و تعمیق و توسعه بازار بدهی را از جمله موارد دیگری عنوان کرد که در جریان اصلاح ساختار بودجه کشور اجرایی می شود.

 

 

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics