تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

"ارز" ارزان شد

قیمت ارز در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی کاهش یافت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از طلا، بانک‌ها امروز (نهم مرداد) قیمت دلار را نسبت به روز گذشته کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که در روز گذشته ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان بود، امروز به ۱۱ هزار و ۶۵۴ تومان رسید.

شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۲ هزار و ۹۹۹ تومان می‌خرند که در مقایسه با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومانی دیروز، قیمت این ارز نیز کاهش یافته است.

هر پوند انگلیس هم امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۴ هزار و ۱۶۳ تومان خریداری می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ارز مسافرتی، ۱۴۰۰۰ تومان

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۵۳ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۴ هزار تومان می‌رسد.

 

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار تومان است.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشته است.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

روح اله برزگری بافقی |   1398/05/14 01:25:22   |
0     0
سلام
امروز نه، شاید فردا و شاید پس فردا...
آنچه واقعیت دارد حذف دلار ۴۲۰۰ تومان است. شاید در نگاه اول تصور کنیم حذف دلار ۴۲۰۰ تومان برای صنایع غذایی و دارویی به منزله رشد قیمت ها در جامعه است. اما واقعیت چیز دیگری است. امروز قیمت اقلام(مصرفی من و شما) براساس دلار آزاد محاسبه می شود لذا حذف دلار ۴۲۰۰ مترادف با افزایش نرخ برای شرکت ها است و سود دلال کاسته خواهد شد. امروز شکاف بزرگی بین قیمت ثبت شده در صورت های مالی و قیمت مصرفی مردم وجود دارد و بخشی از این شکاف مربوط به هزینه پخش، سود خرده فروش و... است اما بخش مهمی را دلال به جیب می زد. این دلال می تواند یک نهاد باشد، یک گروه باشد یا یک شخص. دیر یا زود باید شاهد حذف این دلار باشیم.

به احتمال بسیار زیاد در صنعت غذا، دارو، قند، زراعت باید منتظر یک افزایش نرخ باشیم. با فرض این موضوع که نرخ گذاری محصولات به گونه خواهد بود که درصد حاشیه سود ناخالص برای شرکت ها تکرار شود پس سود افزایش خواهد یافت. به عبارتی فروش رشد می کند و سود ناخالص به واسطه ثبات در درصد حاشیه سود ناخالص افزایش می یابد. همه چیز بستگی به شیوه نرخ گذاری دارد اما آنچه مسلم است دولت باید پشت شرکت ها باشد نه دلال ها!

نکته ای وجود دارد در صورت حذف دلار ۴۲۰۰ شرکت ها با افزایش در بهای خرید مواد اولیه روبرو خواهند شد. عدم مدیریت صحیح سیاست های اعتباری (مخصوصا در این صنایع فروش های نسیه زیاد است) باعث می شود وجوه حاصل از فعالیت شرکت ها بلوکه شود و خود را در مقابل هزینه های متورم شده ببینند(به دلیل حذف دلار ۴۲۰۰). لذا مدیریت سرمایه در گردش بیشتر از قبل باید به صورت صحیح صورت بگیرد تا شرکت ها با بحران نقدینگی روبرو نشوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics