تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشویق جوانان به خرید کالای داخلی یکی از وظایف خانواده است

کارشناس امور زنان یادآور شد:جوانان به عنوان اکثریت جمعیت جامعه ایران می توانند در این امر بسیار تاثیر گذار باشند و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی از نظر آموزشی و احیای هویت فرهنگی و ملی جوانان ایرانی باید کار زیادی انجام دهیم و تلاش کنیم آنها بیش از پیش به ارزش‌ها و هنجارها وابسته شوند.

 

عشرت شایق کارشناس امور زنان در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به شعار سال و نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی گفت: مادران با خرید کالای خارجی به آینده فرزندان خود خیانت می‌کنند و نادانسته با آنان دشمنی می‌کنند چرا که مصرف کالاهای خارجی موجب بیکار شدن جوانان می‌شود.

 

وی گفت: جوانان به عنوان اکثریت جمعیت جامعه ایران می توانند در این امر بسیار تاثیر گذار باشند و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی از نظر آموزشی و احیای هویت فرهنگی و ملی جوانان ایرانی باید کار زیادی انجام دهیم و تلاش کنیم آنها بیش از پیش به ارزش‌ها و هنجارها وابسته شوند.

 

شایق مطرح کرد: برنامه‌های صداوسیما از جمله سریال‌ها نقش مهمی در تشویق مردم به ویژه جوانان در مصرف کالاهای داخلی دارند و جوانان می‌توانند در تولید نقش موثری داشته باشند و همسالان خود را نیز به مصرف کالاهای داخلی تشویق کنند.

 

کارشناس امور زنان یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به جوانان توجه ویژه‌ای کنیم و به منظور عملی شدن اقتصاد مقاومتی اقشار مختلف مردم از مسئولان رده بالای مملکت گرفته تا هنرمندان، استادان دانشگاه و نمایندگان مجلس باید به مصرف کالاهای داخلی روی بیاورند. به عبارت دیگر این کار را از خود شروع کنند.

 

وی اظهار داشت: زمانی که محصولی در کشور به اندازه کافی تولید می‌شود نباید به واردات آن روی بیاوریم؛ این در حالی است که اکنون واردات بی‌رویه است و از آدامس گرفته تا البسه مختلف و میوه خارجی وارد کشور می‌شود.

 

شایق مطرح کرد: لازم است به منظور عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، مراجع تقلید مصرف کالاهای خارجی را حرام اعلام کنند علاوه بر آن قوانین سختگیرانه‌ای در این حوزه اعمال شود البته در این میان آموزش و پرورش نیز نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالاهای داخلی دارد.

 

منبع:

زنان خبر

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics