تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تب دلار فروکش خواهد کرد/ دولت کنترل بازار را بر عهده گرفت.

صبح شنبه پس از چند روزِ پر تلاطم در بازارهای مختلف مالی از جمله ارز، صرافی‌ها در حالی قیمت‌ تابلوهای خود را به روز می‌کردند که بانک مرکزی نرخ ۲۶ ارز از جمله دلار را افزایش داد. تابلوی صرافی‌ها نیز تحت تاثیر این افزایش و تب روزهای اخیر بازار، قیمت را کمتر از ۴۰۰۰ ثبت نکردند.

متصدی خرید و  فروش یکی از صرافی‌های حوالی فردوسی گفت: دلار امروز با قیمت 4000 تا 4035 در این صرافی عرضه می‌شود، خرید نیز به دلیل وجود کارمزد بین 3998 تا 4000 خواهد بود.
وی کنترل بازار دلار در روزهای اخیر توسط دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در روزهای سه شنبه و  چهارشنبه که بازار با کمبود شدید دلار مواجه بود تزریق خوبی به بازار صورت داد که این مساله در کنترل قیمت نیز بسیار موثر بود.
صرافی دیگری که قیمت دلار را بر روی تابلو 3994 برای خرید و 4009 برای فروش قرار داده بود نیز گفت: در حالی که همه منتظر سخنرانی تاثیر گذاری از ترامپ بودند با صحبت هایی از وی مواجه شدند که بیشتر اقتدار سیاسی و اقتصادی این کشور را کاهش داد و این امر بر واحد پول این کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.
او درباره پیش بینی قیمت دلار نیز گفت: هر چند که روز جمعه در بازارهای غیر رسمی  دلار تا 4100 نیز رسید، اما امروز آرامش نسبی به بازار برگشته است و دلار به قیمت 4000 و یا حتی کمتر برمی گردد. البته این قیمت ها نیز موقت خواهد بود، چون نمی توان انتظار کاهش بیشتر را داشت و  دلار در مدت زمان بیشتر افزایش خواهد داشت.
یکی دیگر از صراف ها که از دو سه روز اخیر به عنوان مانور زلزله در بازار دلار یاد می کرد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر پیش بینی امروز و روزهای آتی بازار دلار گفت: این تب اکنون فروکش کرده، اما اقتصاد ما به افزایش قیمت دلار احتیاج دارد. دولت حدود 6 سال است که تلاش کرده جلوی این افزایش را بگیرد، اما دیگر به صلاح نیست و باید دلار در کوتاه مدت تا 4200 برسد و بعد به 4500  و  پس از مدتی تثبیت قیمت 4500 به سمت 5000 حرکت کند.این به نفع خود دولت نیز هست.

 

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics