تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: قیمت دلار در بازه ۷۵۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان تثبیت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اگرچه نرخ ارز در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محاسبه نرخ دلار فرمولی دارد و براساس این فرمول، در بدبینانه ترین محاسبات بالاترین نرخ ارز باید حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از سنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  درباره تثبیت نرخ دلار، گفت:سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های بانک مرکزی و به ویژه آقای همتی نه تنها در ماه‌های اخیر باعث ثبات در بازار نرخ ارز شد بلکه قیمت دلار در سراشیبی کاهش نیز قرار گرفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قیمت ۱۲ هزار تومان یا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بری نرخ ارز نشان دهنده ۳۰ تا ۳۵ درصد حباب است، در حال حاضر نرخ دلار باید بیشتر کاهش یابد و بازار ارز در رقم‌های پایین تری به ثبات برسد ....

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همان‌گونه که در دوره‌ای که قیمت دلار افزایش افسار گسیخته داشت، انتقادهایی بسیاری به عملکرد بانک مرکزی وارد شد در حال حاضر نیز که با برنامه ریزی مناسب و کارآمد، بازار ارز به ثبات رسیده باید از زحمات و تلاش‌های مسئولان تشکر کرد.

 

پیچ تحریم‌ها هر روز سفت‌تر می‌شود؛  نرخ دلار کاهش می‌یابد

وی بیان کرد: علیرغم اینکه پیچ تحریم ها توسط ترامپ هر روز سفت‌تر می‌شود اما خوشبختانه قیمت ارز تحت کنترل بانک مرکزی است و حتی در برخی دوره‌ها شاهد کاهش نرخ آن نیز هستیم.

جعفرزاده اظهار کرد: کاهش نرخ دلار در ماه‌های اخیر نشان داد که قدرتی بالاتر از قدرت خزانه‌داری آمریکا بازار ارز ایران را کنترل می‌کند و این قدرت سیستم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات کارشناسان بانک مرکزی برای ثبات در بازار ارز، اضافه کرد: اگرچه نرخ ارز در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محاسبه نرخ دلار فرمولی دارد و براساس این فرمول، در بدبینانه ترین محاسبات و معادلات بالاترین نرخ ارز باید حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و حتی قیمت آن به ۹ هزار تومان نیز نمی‌رسد.

 

 

 

دلار ۱۲ هزار تومانی ۳۰ درصد حباب دارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت ۱۲ هزار تومان یا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بری نرخ ارز نشان دهنده ۳۰ تا ۳۵ درصد حباب و قیمت کاذب است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ دلار باید بیشتر کاهش یابد و بازار ارز در رقم‌های پایین تری به ثبات برسد.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics