تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی از سرقت ارزهای دیجیتال!

سازمان ملل اعلام کرد که کره شمالی با هک کردن بانک‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال حدود ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال، کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت اعلام کرده است که هکرها بخش اساسی بودجه دولت کره شمالی را تامین می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این گزارش آمده است:

     هکرهای سایبری جمهوری دموکراتیک خلق کره، اکثرا تحت نظارت سازمان اطلاعاتی و جاسوسی این کشور فعالیت می‌کنند و هدف آنها جمع آوری پول برای سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) است و تا به امروز میزان سرقت آنها حدود دو میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

طبق گزارش قبلی کوین‌تلگراف، پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) مظنون اصلی حمله به صرافی کشورهای مجاور آسیایی است. به طور دقیق‌تر، نهادی موسوم به گروه لازاروس که کشورهای زیادی را تحت تاثیر فعالیت‌های مخرب خود قرار داده، بازیگر اصلی این جریان است.

 

به نظر می‌رسد که کشور کره جنوبی هدف خاص حملات هکرهای کره شمالی است. در تازه‌ترین اتفاق، هکرها با استفاده از فیشینگ ایمیلی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال UpBit را مورد حمله قرار دادند.

همچنین اف‌بی‌آی چندین بار به سازمان ملل اعلام کرده است که کره شمالی به منظور مقابله با اثرات تحریم‌های بین المللی، عمداً پول‌ها را سرقت می‌کند. همچنین در این گزارش‌ها بیان شده است که به احتمال زیاد به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات، سرقت از صرافی‌ها ادامه خواهد داشت.

 

 

 

در ادامه این گزارش آمده است:

    ما از همه کشورهای مسئول می‌خواهیم که برای مقابله با توانایی کره شمالی در انجام فعالیتهای سایبری مخرب اقدام کنند، چون از این درآمد برای ایجاد برنامه‌های غیرقانونی سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود استفاده می‌کنند.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics