تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابلاغ نشده است

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه فرار مالیاتی به معنای دست در جیب دیگران کردن و نوعی از دزدی است؛ گفت: عمده‌ترین و پاشنه آشیل کار مالیاتی خروجی کار است و اگر مردم بدانند پولشان در کجا هزینه می‌شود بهتر مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه فرار مالیاتی به معنای دست در جیب دیگران کردن و نوعی از دزدی است؛ گفت: عمده‌ترین و پاشنه آشیل کار مالیاتی خروجی کار است و اگر مردم بدانند پولشان در کجا هزینه می‌شود بهتر مالیات پرداخت می‌کنند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به‌عنوان سردمداران و پیشتازان اقتصادی در کشور به شمار می‌رود و از جمله سازمان‌های فراجناحی است که به مباحث سیاسی ورود پیدا نمی‌کند.



وی تصریح کرد: تکریم ارباب‌رجوع، حمایت و رونق تولید خط قرمز ما است؛ با توجه به شرایط اقتصادی کشور عمده درآمدهای جاری کشور بر عهده سازمان امور مالیاتی قرار دارد، باید فرهنگ‌سازی شود که مالیات یک حق قانونی و فرار از آن شوم و ناپسند است.

قزوین از جمله استان‌های پیشرو در اجرای طرح جامع مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: قزوین ازجمله استان‌های پیشرو در اجرای طرح جامع مالیاتی است و درواقع مبنای تحولات اقتصادی در مملکت ما و جراحی عظیم اقتصادی این طرح بود؛ نکاتی از قبیل شفاف‌سازی، به هنگام سازی، یکپارچه بودن، عدالت مالیاتی، تکریم ارباب و جلوگیری از فساد که دغدغه‌های مؤدیان است در این طرح به‌صورت شفاف دیده شده است.

وی با اعلام اینکه معوقات مالیاتی وجود ندارد، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 255 میلیارد تومان از محل سه درصد ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های تزریق کردیم که این رقم چند برابر بودجه عمرانی استان است؛ همچنین 57 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و سلامت و پنج میلیارد تومان نیز در قالب سهم سه‌درصدی ورزش، پرداخت شد.

پورامیدی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی به معنای دست در جیب دیگران کردن و نوعی از دزدی است؛ بیان کرد: عمده‌ترین و پاشنه آشیل کار مالیاتی خروجی کار است و اگر بدانند پولشان در کجا هزینه می‌شود بهتر مالیات پرداخت می‌کنند، شفاف‌سازی امور از طریق رسانه به فرهنگ‌سازی در این امر کمک شایانی خواهد کرد.

تورم مسکن ناشی از حضور سودجویان است

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده تورم مسکن برای این است افرادی سودجو که جزو ملاکین هستند در کشور وجود دارند که صاحب یک برج هستند و واحدهای آن را خالی نگاه داشته‌اند تا با افزاش قیمت مسکن آن را به فروش برسانند و از آشفته‌بازار مسکن سوءاستفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: رابطه تورم و نامتعادل بودن اقتصاد را در رابطه عرضه و تقاضاست؛ اگر عرضه محدود و تقاضا زیاد باشد موجب افزایش قیمت می‌شود، اگر عرضه زیاد شود قیمت واقعی و متعادل خواهد شد.

وی عنوان کرد: قطعاً مالیات یک ابزار درآمدی است ولی کاربردهای دیگری دارد تا از طریق این سیستم اقتصاد کشور را متعادل کنیم؛ ابزار مالیات می‌تواند در توزیع ثروت و حمایت از خطوط فقر باشد، در کشورهای توسعه‌یافته به خاطر نقش توزیع ثروت مالیات برای آن سبد حمایتی تعریف می‌کنند؛ اگر سیستم‌های اقتصادی درست داشته باشیم و روابط اقتصادی متعادل باشند مالیات می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابلاغ نشده است

پورامیدی بیان کرد: ضوابط اجرایی قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابلاغ نشده است و هر قانونی که مصوب شود آن را اجرایی خواهیم کرد. کلید مالیات بر عایدی در مجلس زده شده است و در مجلس کارشناسی و چکش‌کاری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مالیات باید واقعی باشد، اضافه کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیاز به کارشناسی و پخته شدن دارد به همین جهت در مجلس در حال بررسی است، برای هر قانونی ساعت‌ها کارشناسی صورت می‌گیرد.


 

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: نقش رسانه و صداوسیما خیلی مؤثر است بنابراین لازم است ما در این حوزه رویکرد ملی داشته باشیم تا تفکر مردم را به این سمت سوق دهیم که مالیات برای آنان مفید خواهد بود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics