تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کل مالیاتی که از ایلامی‌ها گرفته می‌شود...

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام تصریح کرد: برای سال جاری مبلغ 250 میلیارد تومان مالیات برای استان پیش بینی شده که تاکنون 80 درصد آن محقق شده و با برنامه‌ریزیهای انجام شده بخصوص با راه‌اندازی سامانه جامع (سنیم) برای انجام امور مالیاتی به صورت الکترونیکی، 20 درصد مابقی را نیز وصول خواهیم کرد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، عزیزاله عباسپور با بیان اینکه یکی از اهداف طرح جامع نظام مالیاتی، جایگزینی درآمدهای مالیاتی کشور به جای درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر 30 تا 40 درصد درآمد دولت از محل مالیات بوده و این درصد با اجرای نظام جامع مالیاتی بیشتر خواهد شد و علاوه بر این، با اجرای طرح جامع مالیاتی شفافیت و دسترسی به اطلاعات مالی به منظور هوشمندسازی مالیات‌ستانی محقق خواهد شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به کسب رتبه برتر استان در اجرای شاخص‌های طرح جامع مالیاتی در سطح کشور،  گفت: این موفقیت با تغییر رویکردهای مدیریتی، تلاش همکاران و همدلی و همراهی مودیان به دست آمد و 104  درصد اهداف پیش‌بینی شده مالیاتی استان محقق شد.

وی با اشاره به وجود ذهنیت غلط در مورد سازمان مالیاتی و آگاهی نداشتن لازم در مورد چگونگی مصرف درآمدهای مالیاتی از همکاری با سازمان های مختلف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی مالیات خبر داد و گفت: در این زمینه با همکاری‌هایی که با شهرداری داشتیم یک بوستان را به نام مالیات نام گذاری کردیم تا همشهریان عزیزمان متوجه موارد مصرف مالیات شان در امور زیربنایی و جاری استان بشوند.

 

راهکار استان ایلام برای جلوگیری از فرار مالیاتی

عباسپور با اذعان به وجود فرار مالیاتی در سراسر دنیا از جمله ایران گفت: ما در سطح استان راهکارهایی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی اتخاذ کرده‌ایم. وجود افراد متخصص در بخش اطلاعات خدمات مالیاتی برای شناسایی مودیان جدید و همچنین ورود به بحث مالیات پزشکان از جمله‌ی این راهکارها  است.

او از رصد اطلاعات مالی پزشکی به کمک بیمه های طرف قرارداد با آنها خبر داد و ادامه داد:  می‌توان گفت تمامی مطب‌ها در سطح شهر ایلام دارای دستگاه کارت خوان بوده و از آن استفاده می‌کنند و اگر مطبی در استان کارت خوان نداشته باشد، خود مردم به ما اطلاع می‌دهند.

 

بی‌خبری تولیدکنندگان از مشوق‌های سازمان امور مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: متاسفانه عموم مردم بخصوص تولیدکنندگان از مشوق‌های سازمان برای تولید بی‌خبر هستند؛ طبق قانون اگر واحدهای تولیدی دارای نظم مالی از جمله ارائه به موقع اظهارنامه‌ها و دفاتر و اسناد محکم باشند، می‌توانند از معافیت مالیات بر درآمد بهره‌مند شوند. این معافیت برای مناطق توسعه یافته 5 سال و برای مناطق توسعه نیافته 10 سال است. البته  در بند 132 قانون مالیات‌های مستقیم شرایطی فراهم شده که تولیدکنندگان بتوانند حتی تا 13 سال نیز از این معافیت مالیات بر درآمد استفاده کنند.

وی با بیان این که در ایلام اغلب شاهد قصور مودیان در شناخت قانون هستیم گفت: گاهی عدم هم‌خوانی درآمدهای ارائه شده توسط تولیدکننده در اظهارنامه با دفاتر اسناد تولیدی‌ باعث از بین رفتن امکان استفاده از این معافیت‌ها می‌شود.

عباسپور درباره مشوق‌ها به مالیات بر ارزش افزوده ، گفت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده ما به تولیدکننده می‌گوییم هزینه‌ای را که برای خرید مواد اولیه پرداخت کرده است به عنوان اعتبار مالیاتی به سازمان مالیات عرضه کند و پس از تبدیل مواد اولیه به اجناس قابل فروش و فروش آن‌ها، مالیات کامل کالاها را از خریدار اخذ کند.

وی تصریح کرد: سازمان مالیاتی مابه التفاوت کسر اعتبار مالیاتی تولیدکننده از مالیات اخذ شده از خریدار را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد و  در اینجا مشاهده می‌کنید که تولیدکنندگان نقش یک مامور مالیاتی و نقش یک واسطه را دارند و قانون عملا از تولید حمایت می‌کند.

 

ثبت نام نکردن برخی تولیدکنندگان در سامانده ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه گاهی واحدهای تولیدی در سامانه ارزش افزوده ثبت نام نمی‌کنند، تصریح کرد: این موضوع سبب رد شدن اعتبار مالیاتی تولیدکنندگان و اخذ کامل مالیات از آنها و در نتیجه متضرر شدن بنگاه ها می‌شود.

 

 

عباسپور با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جریمه‌های مالیاتی گفت: اگر مودیان تا پایان مهرمال سال جاری اقدام به پرداخت بدهی‌های قطعی خود کنند، می‌توانند از بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی قابل بخشش خود بهره مند شوند و این امکان برای ماه‌های پس از مهرماه با این درصد بخشودگی وجود نخواهد داشت.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics