تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگی

نیروگاه ۲۵ مگاواتی بشل در استان مازندران که به علت اتمام قراردادش با توانیر در خطر ورشکستگی و تعدیل نیروی گسترده قرار گرفته است، طی یک نامه رسمی به مسئولین و مقامات درخواست کرده است که برای جلوگیری از ورشکستگی، برق خود را برای استخراج ارزهای دیجیتال به فروش برساند.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال، با وجود اعلام مصوبه ماینینگ ارزهای دیجیتال، به نیروگاه‌ها اجازه فروش برق برای ماینینگ (استخراج) داده نمی‌شود. این درحالی است که با اتمام پیک مصرف برق در کشور، قیمت خرید برق توسط وزارت نیرو به حدی پایین است که بسیاری از نیروگاه‌های کوچک به فکر تعطیلی و تعدیل نیرو افتاده‌اند.

به گفته امید علوی، یکی از فعالین ماینینگ ایران، نیروگاه ۲۵ مگاواتی بشل در شهر سوادکوه، یکی از بهترین نیروگاه‌های خصوصی مقیاس‌ کوچک در استان مازندران است که حالا به دلیل وضیعت مالی نامناسب در شرف تعطیلی است که موجب بیکاری افراد متخصص خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 قرارداد فروش برق این نیروگاه با وزارت نیرو با نرخ ۱۴۰۰ ریال به ازای هر کیلووات در ۳۱ شهریور به اتمام می‌رسد. در بقیه ایام سال نرخ خرید برق ۲۸۰ ریال به ازای هر کیلووات خواهد بود که حتی پاسخگوی هزینه‌های روغن مصرفی نیروگاه هم نیست. این بدان معناست که نیروگاه باید در اول مهر ۱۳۹۸ خاموش شود که نتیجه آن بیکاری تعداد زیادی نیروی متخصص و حتی خطر ورشکستگی نیروگاه خواهد بود.

 

 این نیروگاه برای فراهم کردن امکان ادامه فعالیت خود، با یکی از متقاضیان ماینینگ به توافق می‌رسد که با انتقال تجهیزات ماینینگ به محل نیروگاه، فعالیت استخراج را از اول مهر آغاز کند. اما طبق نامه این نیروگاه، نهادهای انتظامی مانع از فعالیت ماینرها شده‌اند.

نیروگاه بشل همچنین در نامه‌اش مدعی شده است که طبق پروانه بهره برداری خود می‌تواند برق را در محل تولید مصرف کند و منع قانونی برای آن وجود ندارد.

درخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگی

این نامه در پایان، از مسئولین درخواست می‌کند که برای جلوگیری از ورشکستی و حفظ اشتغال، حداقل تا زمان صدور آیین‌نامه‌های اجرایی از سوی هیات وزیران، اجازه فروش برق برای ماینینگ را داشته باشد.

تصاویر نامه ارسال شده از سوی نیروگاه بشل:

درخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگی

درخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگی

درخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگیدرخواست نیروگاه بشل برای فروش برق به ماینرها برای جلوگیری از ورشکستگی

به گفته کارشناسان، با توجه به پایان پیک مصرف برق در ایران و وجود برق مازاد فراوان، ماینینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای کشور فراهم کند تا از درآمد ارزی بهره‌مند باشد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics