تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جابجایی بیش از ۳.۷ میلیون مسافر و ۳۳ هزار تن بار در فرودگاه‌ها/ مهرآباد در صدر

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جابه جایی سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۱۹ مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و حمل‌ونقل بیش از ۳۳ هزار تن بار در مرداد ماه امسال خبر داد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، حمیدرضا سیدی در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مرداد امسال،   ۳۱ هزار و ۳۳۵ فروند نشست و برخاست انجام شده که سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۱۹ مسافر وبیش از ۳۳ میلیون و ۸۲ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: بر همین اساس در این بازه زمانی، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۴۴۸ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور بوده است. فرودگاه مشهد با ۷۰۰۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون مسافر و فرودگاه شیراز با ۲۶۲۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۲۶۴ هزار نفر مسافر از این منظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون کیلوگرم بار در رتبه نخست ارسال و جابه جایی بار قرار دارد، ادامه داد: فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۶۲۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار در رتبه‌های‌ بعدی هستند.

 

به گفته‌ سیدی، سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای مرداد ماه امسال، ۲۸ هزار و ۸۵۵ فروند نشست و برخاست طبق آمارهای موجود بوده که طی آن بیش از سه میلیون و۳۹۷ هزار مسافر و بیش از ۲۶ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‌است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است و از این جهت علاوه بر رتبه نخست در کل پروازها، رتبه نخست در پروازهای داخلی را نیز دارد گفت:  فرودگاه مشهد با ۵۷۴۶ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۸۲۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۲۲۹ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۱۵هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

 

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی مرداد ۹۸، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاست ۲۴۸۰ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۳۶۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به هفت میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است.

 

 

 

سیدی در این باره گفت:  فرودگاه مشهد با نشست و برخاست ۱۲۶۱ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۲۱۱ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست در پروازهای خارجی قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با ۳۹۴ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۴۹ هزار مسافر و جابه جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با ۲۳۴ نشست و برخاست، جابجایی ۲۹ هزار و ۶۶۵ نفر مسافر و ارسال و پذیرش ۶۷۰ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم بار رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics