تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تبریک سفیر اتریش به ایران به‌عنوان ارزان‌ترین مقصد سفر

سفیر اتریش در تهران رتبه اول ایران در شاخص رقابت‌پذیری «قیمت»، ایران را ارزان‌ترین کشور برای سفر معرفی کرده است، تبریک گفت و افزود: این جایگاه دستاورد بزرگی برای صنعت گردشگری ایران است که به آمادگی این کشور در استفاده از زیرساخت‌های ICT مربوط می‌شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، اشتفان شولتز که در سمپوزیم ایران و اتریش با موضوع «گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی» سخن می‌گفت، به شرایط منطقه که درگیر مناقشات و مذاکرات شده و از سوی دیگر به اراده اتریش برای توسعه همکاری با ایران در بخش‌هایی خارج از حوزه سیاسی در چنین اوضاعی اشاره کرد و افزود: دلیل حضورم در این رویداد، همکاری با ایران در راستای کمک به اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

او با اشاره به آغاز تعاملات دو کشور و تدوین نقشه راه گردشگری که مورد توافق دو دولت قرار گرفت، گفت: این توافق را می‌توان یکی از کمک‌های اتریش در جریان تعهدات برجام تلقی کرد. البته کشور ما در میز مذاکرات حضور نداشت اما میزبان مذاکرات بود.

 

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: روز گذشته یک گروه کاری با حضور مقاماتی از دو کشور در حوزه محیط زیست و گردشگری تشکیل شد و امروز شرکای ایرانی و اتریشی در این سمپوزیوم گردهم آمده‌اند. هدف این تلاش جمعی این است که منابع سرشار حاصل از گردشگری عاید شهروندان دو کشور شود.

 

او با اعتقاد بر این‌که سفر به پیشبرد صلح، امنیت و تفاهم کمک می‌کند، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد پایداری در حوزه گردشگری می‌تواند سطح بالایی از صلح را به ارمغان آورد، بخش خصوصی را توسعه دهد و به تولید ثروتِ بیشتر و تنزل سطح خشونت در آن کشور منجر شود. گردشگری در بُعد منطقه‌ای نیز می‌تواند در برابر خشونت‌ها  مقاوم باشد، هرچند گاهی خود گردشگری هدف خشونت قرار می‌گیرد.

 

شولتز که در برگزاری این سمپوزیوم بازیگر اصلی بوده به دعوتش از سفارتخانه‌های همسایه ایران و رییس دفتر اکوتوریسم و توسعه پایدار گرجستان برای شرکت در سمپوزیوم گردشگری پایدار اشاره و اظهار کرد: امیدوارم حداکثر تعاملات را در این سمپوزیوم گردشگری داشته باشیم.

 

او گفت: همه ما به شرایط پرتنش بین‌المللی واقف هستیم و همه می‌دانیم برگزاری چنین سمپوزیومی در این شرایط چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد. همکاری ما در برگزاری این رویداد نشانه‌ای از عزم اتریش برای تعامل با ایران است. ما می‌خواهیم برنامه‌ای مشترک با نگاه به آینده داشته باشیم. می‌دانیم بی‌درنگ نمی‌توانیم همه این برنامه‌ها را اجرا کنیم اما می‌توانیم با کمک یکدیگر آن را پیش ببریم.

سفیر اتریش در ایران بیان کرد: ایران فرهنگی غنی دارد و به جهان، ادبیات، ‌ هنر و شعر داده است. اکنون وقت آن رسیده که از طریق مشارکت و ارائه راه‌حل‌های مناسب در حوزه اکوتوریسم پایدار، الطاف این کشور را جبران کنیم.

 

سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی از صبح امروز (چهارشنبه، سوم مهرماه) از سوی سفارت اتریش در تهران و با مشارکت دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شد که تا فردا ادامه دارد. در این رویداد هیاتی از وزارت گردشگری و محیط زیست پایدار اتریش به همراه فعالان حوزه گردشگری کوهستان حضور دارند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics