تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ششمین قطار گردشگری وارد گیلان می‌شود

علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال۲ اظهارداشت: این قطار ساعت ۷ صبح با ظرفیت کامل ( ۳۱۲ نفر) وارد گیلان می شود و پس از انجام مقصدهای تعیین شده گردشگری ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه همین روز به تهران باز می گردد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی تصریح کرد:  این قطاربه عنوان تور یک روزه ریل گردی از تهران حرکت می کند و از روی پل ها، کنار بناها و داخل تونل هایی که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور می کند تا گردشگران بتوانند عکس ها و فیلم های مود علاقه خود را تهیه کنند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تشریح برنامه این قطار گردشگری ادامه داد: قطار در ایستگاه سراوان متوقف می شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید می کنند و سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسی حرکت کرده و ضمن بازدید از این مجموعه ، استراحتی نیز آنجا دارند. 


خدایی اضافه کرد: بعد از آن گردشگران سوار قطار می شوند و در ایستگاه منجیل متوقف و پیاده و در نهایت از دریاچه و بازارچه منجیل بازدید می کنند و به تهران باز می گردند.

وی بیان کرد: حرکت این قطار  گردشگری  به صورت هفتگی در گیلان ادامه دارد و علاقه مندان می توانند بلیت خود را از تمامی آژانس های داخل شهرها تهیه کنند. 

 

 نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد .

 

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. 


یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید. 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics