تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی/توسعه جذب دانشجویان خارجی در دستور کار

معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه نشست کلان منطقه آمایشی هفت و مراسم افتتاح مرکز بین‌المللی آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی باعث حضور تعداد بیشتری از این دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و توسعه برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی مشترک با مراکز علمی سایر کشورها شده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در مراسم افتتاح مرکز بین‌المللی آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در قالب اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، زیرساخت‌های حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی توسعه چشمگیری داشته است، گفت: این زیرساخت‌ها علاوه بر ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی، بسترهای حضور دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی را فراهم ساخته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی باعث حضور تعداد بیشتری از این دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و توسعه برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی مشترک با مراکز علمی سایر کشورها شده است.

 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: توسعه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به دنبال برنامه‌های بین‌المللی این دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

لاریجانی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر تقریباً در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز برگزاری آزمون تاسیس، تجهیز و راه اندازی شده است، از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای ایجاد مراکز استاندارد برگزاری آزمون‌های دانشگاهی، ملی و بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با تأسیس مراکز فوق و ایجاد زیرساخت‌های فناوری، اکثر آزمون‌های علوم پزشکی به صورت الکترونیک برگزار می شود که این امر ارزشیابی داوطلبان و فراگیران را به نحو بسیار مطلوبی ارتقا داده است.

در پایان این مراسم معاون آموزشی وزارت بهداشت، مرکز بین‌المللی آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را در مساحتی حدود ۱۳۴۰ متر، با ۶۸۰ ایستگاه برگزاری آزمون‌های الکترونیک (که قابلیت ارتقا تا ۸۵۰ ایستگاه را دارد) و ۱۰ سرور، افتتاح کرد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics