تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۸۰۰۰ دانشجو در دانشگاه ولی عصر رفسنجان تحصیل می کنند

رفسنجان- رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه ولی عصر رفسنجان تحصیل می کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرنگار مهر، حسن رنجبرعسکری بعدازظهر شنبه در شورای اداری رفسنجان اظهار داشت: بیش از ربع قرن از فعالیت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان می گذرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی از ارائه ۹۰ رشته گرایش در این دانشگاه خبر داد که ۳۰ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد پیوسته حقوق، ۴۷ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۱۷ رشته گرایش دکترای تخصصی هستند و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: ۹ خوابگاه برای دانشجویان بهره‌برداری شده و همه دانشجویان در خوابگاه‌ها اسکان دارند اما امسال برای ۱۳۰ نفر امکان خوابگاه وجود نداشت.

 

وی عنوان کرد: ۱۲۰ هزار متر مربع فضای دانشگاه ایجاد شده که در تمام بخش‌ها کمک خیران را داشتیم.

 

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: دانشگاه‌ها به سمت نسل سومی پیش می‌روند و دانشگاه ما با ایجاد مرکز رشد در این راستا گام برداشته که از بچه‌های صاحب ایده حمایت می‌کند تا امروز ۵۷ شرکت دایر شده که هفت شرکت دانش‌بنیان هستند.

 

۳۲ درصد دانش آموزان رفسنجانی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان نیز از ثبت‌نام ۵۱ هزار و ۶۲۰ دانش‌آموز در مدارس رفسنجان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار و ۴۴۷ نفر که ۳۲ درصد می‌شود در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کردند.

 

حسین تقوی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کردیم با وجود مشکلات اقتصادی استقبال از مدارس غیردولتی کم شود و دانش‌اموزان به سمت مدارس دولتی بروند که مشکلات خاص خود را داشت اما با تخفیف و تقسیطی که از سوی مدارس غیردولتی صورت گرفت این نگرانی برطرف شد.

 

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد: ۳۷۸ مدرسه با یک هزار و ۹۷۴ کلاس درس در رفسنجان داریم از وضعیت آموزشی در این شهرستان انتظار بیشتری است، کنکور ۹۸ چهار رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۸ رتبه زیر یک هزار داشتیم که نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

 

وی اضافه کرد: جایگاه آموزش و پرورش رفسنجان در زمینه میانگین نمرات امتحانات نهایی در بین ۳۰ شهرستان و منطقه، یازدهم است که جایگاه مناسبی نیست.

 

تقوی یادآور شد: در زمینه‌های مختلف جایگاه خوبی توسط دانش‌آموزان ما کسب شده ۱۲۱ رتبه استانی و کشوری در زمینه‌های  فرهنگی هنری، قرآن و آزمون‌های معارف حاصل تلاش دانش‌آموزان ما بوده است.

 

وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت آموزشی ۱۵ نفر از معلمان مقطع ابتدایی از تهران سه روز آمدند و هر سه هفته دو روز  رفسنجان تدریس می‌کنند، ادامه داد: همفکری و رفع اشکال و روش‌های نوین تأثیرگذار خواهد بود.

 

 

تقوی کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیرو را دو مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد و گفت: هنوز تعدادی از کلاس‌های ما بدون معلم هستند.

منبع خبر: خبرنگار مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics