تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرای ۲۵ درصد پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سفارش صنعت

با ابلاغ طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت، ۲۵ درصد از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه اجرایی خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهندس اسحاق پور از کارشناسان دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم امروز در نشست مدیران ارتباط با صنعت با اشاره به جزئیات طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت گفت: توان و امکانات گسترده علمی موجود در وزارت علوم، ضرورت هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی و چالش‌های ملی ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در رفع مشکلات کشور از جمله ضرورت‌های تدوین این طرح است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تدوین این طرح را بر اساس مطالعات اسناد بالادستی، بررسی تجارب کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئیس، مالزی، سنگاپور، تایلند و دانمارک دانست و اظهار کرد: در نهایت چشم انداز این طرح تدوین شد.

 

اسحاق پور با تاکید بر اینکه بر اساس این چشم‌انداز دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای این طرح تعیین شده‌اند، خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی در رفع نیازها و اجرای ۲۵ درصدی پروژه‌های تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه از اهداف کلان این طرح است.

 

وی، افزایش سالانه متوسط ۱۰ درصدی حجم قراردادها تا ۱۴۰۴ را از دیگر هدف‌گذاری‌های این طرح نام برد و یادآور شد: برای اجرایی‌سازی طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها با صنعت ۸ راهبرد تعریف شده است.

 

به گفته این کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، بهبود اصلاح ساختارها و فرآیندها و آیین‌نامه‌های اجرایی، تدوین مشوق‌های مناسب برای دانشگاه‌ها، هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در جهت رفع مشکلات کشور،  ارتقای مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان متناسب با نیازهای صنعت، سازماندهی برای حضور موثر دانش‌آموختگان در پاسخگویی به نیازها، فرهنگ‌سازی و مستندسازی و ترویج دستاوردها، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل و توسعه همکاری‌های مشترک و سازماندهی پایش و حمایت مستمر از توسعه همکاری‌های مشترک راهبردهای اجرایی این طرح در نظر گرفته شده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics