تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فشار به سازمان امور مالیاتی برای عدم بررسی اطلاعات اقتصادی

مشهد- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عده ای درصدد وارد کردن فشار به سازمان امور مالیاتی هستند تا نتوانیم اقدامات قانونی خود در راستای بررسی اطلاعات اقتصادی را اجرایی کنیم.

سیدکامل تقوی‌نژاد ظهر یکشنبه در جلسه مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها که در اداره کل امور مالیات خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: : برخی افراد آگاهانه و عامدانه و برخی در اثر بی‌اطلاعی از قوانین، با برنامه‌های سازمان در رابطه با مبارزه با فرار مالیاتی مقابله می‌کنند که باید به این افراد بگویم ما کمربندها را برای مبارزه با فرار مالیاتی محکم بسته‎ایم و عزم این دستگاه برای مبارزه با فرار مالیاتی جدی است.

وی افزود: از زمانی که موضوع رصد تراکنش‌های بانکی و موضوع نصب صندوق مکانیزه فروش توسط اصناف در دستور کار دولت قرار گرفته، عده‌ای که خود را دایه مهربان‌تر از مادر می‌دانند به روش های مختلف در صدد وارد کردن فشار به سازمان امور مالیاتی هستند تا این سازمان نتواند اقدامات قانونی خود در راستای اخذ و بررسی اطلاعات اقتصادی را اجرایی کند.

 

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این افراد در صدد آن هستند که اقدامات قانونی را غیرقانونی جلوه داده و لازم است به منظور آگاهی این افراد برخی از قوانین کشور را به آنها گوشزد کنیم.

وی در رابطه با سرو صدای عده ای در ارتباط با اینکه چرا تراکنش‌های بانکی بررسی می‌شود، تاکید کرد: این اقدام سازمان امور مالیاتی کشور قانونی است و باید به افرادی که از قوانین کشور خبر ندارند یادآور شویم که براساس ماده ۲۲۹ قانون مالیات‌های مستقیم، ادارات امور مالیاتی می‌توانند برای رسیدگی به اظهارنامه یا تشخیص هر گونه درآمد مودی به کلیه دفاتر و اسناد و مدارک مربوط مراجعه و رسیدگی نمایند و مودی مالیاتی مکلف به ارایه و تسلیم آن‌ها است.

وی افزود: براساس ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده کلیه بانک‌ها، موسسات و تعاونی‌های اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه و صندوق تعاون مکلف هستند که صرفاً اطلاعات و اسناد لازم مربوط به درآمد مودیان را که در امر تشخیص و وصول مالیات مورد استفاده بوده را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند و اشخاص مزبور در صورت عدم ارائه اطلاعات و اسناد مذکور مسئول جبران زیان وارده به دولت خواهند بود.

تقوی‌نژاد در پاسخ به عده‌ای که در رسانه‌های جمعی تشویش ایجاد نموده‌اند که چرا درآمدهای اشخاص مربوط به سال‌های گذشته را مجدد مورد بررسی قرار می‌دهید، تصریح کرد: جهت اطلاع این دسته از افراد اعلام می‌کنم که این کار کاملاً قانونی است و براساس ماده ۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم، مرور زمان مالیاتی ۵ سال از تاریخ سررسید تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات بوده است.

در این جلسه یحیی یعقوب‌نژاد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی، اظهار داشت: فرار مالیاتی یک پدیده شوم است و کسانی که مرتکب فرار مالیاتی می‌شوند به مردم و جامعه ظلم می‌کنند.

یعقوب ‌نژاد گف: آنانی که از حساب های اجاره ای استفاده می کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره دهندگان حساب های بانکی می رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای هم داشته‌ایم، کسانی که اقدام به وارد کردن ٧٠٠ دستگاه خودرو کرده‌اند.

منبع خبر: mehrnews
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics