تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۶۸۲ میلیون سهم در بورس منطقه ای آذربایجان شرقی معامله شد

تبریز - مدیر بورس منطقه ای آذربایجان شرقی از معامله شدن ۶۸۲ میلیون سهم در بورس این منطقه در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدامین عابدینی، با اشاره به اینکه ۵۷ درصد خرید و ۴۳ درصد فروش اوراق در بورس منطقه ای استان اتفاق افتاد، ابراز داشت: در هفته گذشته بورس منطقه ای آذربایجان شرقی ۶۸۲ میلیون سهم به ارزش ۳۴۷ میلیارد تومان معامله شد.

وی افزود: گروه صنعت هایی که بیشترین معاملات را به خود اختصاص دادند، صنایع شیمیایی، بانک ها و خودروسازی بودند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیر بورس منطقه ای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در بین شرکت های استان آذربایجان شرقی، شرکت های پمپ سازی ایران، داروسازی زهراوی و مسکن شمالغرب با بیشترین افزایش قیمت و شرکت پالایش نفت تبریز، ریخته گری تراکتورسازی و صنایع خاک چینی ایران با کاهش قیمت مواجه شدند.

 

عابدینی همچنین با بیان اینکه عمده ۵ روش تامین مالی در کشور در حال حاضر از طریق سیستم پولی و بیش از ۷۰ درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی صورت می گیرد، گفت: بازار سرمایه نیز در سال های جاری تلاش کرده سهم خود را در تامین مالی بیشتر کند و ما در سال گذشته حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان در بورس تهران و تا پایان شهریور امسال بیش از ۱۱ هزار و ۷۴ میلیارد تومان تامین مالی داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: عمده برنامه هایی که بورس اوراق بهادار پیگیری می کند آموزش و آشنایی ناشران و شرکت های بالقوه ای است که می توانند از طریق این بازار تامین مالی کنند و تلاش می کنیم ابزارهای جدید مالی را برای آن ها معرفی می کنیم.

 

مدیر بورس منطقه ای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: سعی می کنیم با افرایش ضریب نفوذ تلاش می کنیم این سرمایه ها را به سمت شرکت هایی که نیاز به تامین مالی دارند هدایت کنیم.

عابدینی با اشاره به نقش بورس در تحقق رونق اقتصادی ابراز داشت: تامین مالی موجب تامین سرمایه و اشتغال و تولید بیشتر شده و در نهایت منجر به رونق و رشد اقتصاد مالی خواهد شد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics