تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت۱۵میلیون بازدید ازجاذبه‌های گلستان/اقامت ۳۳۰۰۰نفردر بومگردی ها

گرگان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت ۱۵ میلیون بازدید ازجاذبه‌های گردشگری استان خبرداد و گفت: طی این مدت حدود ۳۳ هزار گردشگر در بوم‌گردی‌های گلستان اقامت کردند.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم کریمی اظهارکرد: ۴۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال و با ۵۳۱ هزار و ۶۴۳ مترمربع زیربنا و پنج هزار و ۳۳۹ نفر اشتغال در سطح استان گلستان در دست اقدام است که پس از بهره برداری تعداد دو هزار و ۳۷۱ اتاق و پنج هزار و ۱۰۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اضافه کرد: پیش بینی اداره کل میراث فرهنگی بهره برداری از ۳۰ درصد این پروژه ها برای سال ۹۸ بود که افزایش قیمت ها و وضعیت اقتصادی منجر به طولانی شدن این طرح ها شد.

 

کریمی تصریح کرد: ۷۰ بوم‌گردی در سفر سال گذشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان افتتاح شد و با بهره برداری از ۲۵ اقامتگاه بومگردی در نیمه دوم سال جاری، تعداد این اقامتگاه ها در سطح استان به ۱۵۰ واحد خواهد رسید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اضافه کرد: در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۲ موافقت اصولی و در سال ۹۷ تعداد ۱۴۳ موافقت اصولی در استان برای پروژه های گردشگری صادر شده است.

 

 

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۷۴ مورد مجوز تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و غیره صادر شده و این در حالی است که در سال گذشته ۵۴ مجوز در سطح استان صادر شده بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته سه هزار و ۲۳۰ شغل مستقیم در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری استان گلستان ایجاد شده است.

 

بیش از ۱۵ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان در ۶ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به این که حادثه سیل اخیر موجب کاهش ورود گردشگران به استان در نوروز ۹۸ شد خاطر نشان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۳۸۳ گردشگر داخلی و پنج هزار و ۵۷۶ گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گلستان بازدید کردند.

 

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار و ۲۳۵ گردشگر خارجی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

کریمی با اشاره به این که در ۶ ماهه نخست سال جاری، مسافران و گردشگران استقبال خوبی از اقامت در بوم‌گردی‌های استان گلستان داشتند، گفت: طی این مدت حدود ۳۳ هزار گردشگر در بوم‌گردی‌های استان گلستان اقامت کردند.

 

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در توسعه گردشگری گفت: در نیمه نخست امسال هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای حوزه گردشگری گلستان جذب شد که این میزان جذب سرمایه‌گذاری در  سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

 

پرداخت ۳۴۸میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ۶۱ طرح گردشگری در ۱۸ ماه گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان یادآور شد: در حوزه گردشگری استان از سال گذشته تاکنون به ۶۱ طرح مبلغ ۳۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت شد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

کریمی در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری هم گفت: ۲۱۳ تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فعال است که از این تعداد ۸۱ تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics