تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صادرات فرش تبریز یک درصد کاهش پیدا کرد

تبریز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کاهش یک درصدی صادرات فرش تبریز در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب امین زاده، ابراز داشت: در ۶ ماهه اول امسال، یک و یک دهم درصد کاهش صادرات در فرش تبریز داشته ایم که عوامل مختلفی می تواند اثرگذار باشد که برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی طراحی شده است.

وی افزود: میزان برنامه محقق شده صادرات ۶ ماهه اول استان براساس برنامه تدوین شده در ابتدای سال، ۴۲ درصد رشد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: رفع موانع اداری صادرات، تقویت زنجیره تامین و تولید و آماده سازی فرش، آموزش تجار و شناسایی بازار هدف از جمله این برنامه هاست.

 

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد تولید و صادرات فرش کشور در استان آذربایجان شرقی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در این میان میزان صادرات فرش، از رشد منفی برخوردار بوده که مقرر شد کارگروه اختصاصی تشکیل شده و میزان کاهش صادرات در ۶ ماهه دوم جبران شود.

امین زاده در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این هنر  صنعت شاغل هستند، اظهار داشت: در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی از صنعت فرش و زنجیره تأمین و توزیع و صادرات آن ارتزاق می ‌کنند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics