تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور صبح امروز در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان صبح امروز ۱۶ مهرماه در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ابتدای جلسه قاضی موحد اظهار کرد: سه تن از متهمین همچنان متواری هستند رسمیت جلسه را اعلام می‌نمایم و رعایت نظم جلسه را به حضار تأکید می‌کنم.

در این هنگام قاضی از احمدی وکیل متهم فلاحتیان خواست تا در جایگاه حاضر شود و ادامه دفاعیات خود را بیان کند.


وکیل متهم فلاحتیان گفت: در جلسه قبل درباره شخصیت متهم و ایرادات کیفرخواست صحبت کردم مقام تحقیق باید میزان خسارت به بیت المال را مشخص می‌کرد. همچنین در مورد وجوه واریز شده به حساب امانی، فلاحتیان مورد وثوق مدیران بانک بوده است و به دلیل اعتماد به موکل از او شماره حساب خواسته‌اند. این درحالی است که شرکت مینیون هیچ حسابی نداشته است.

در این لحظه قاضی موحد بیان کرد: صرفا به کیفرخواست نپردازید و شکایت بانک را نیز مدنظر داشته باشید.


وکیل متهم فلاحتیان افزود: در بررسی گردش‌های مالی اعلام شده که هیچ مغایرتی وجود ندارد و بازپرس تحقیقات و کارشناسی مورد نیاز در خصوص میزان خسارت به بیت‌المال را انجام نداده است.


قاضی موحد خاطر نشان کرد: در جلسه قبل سوال کردم که 220 میلیون درهم چه شده است که متهم فلاحتیان گفت که به اشخاصی چک داده‌ام قرار بود اسناد را ارائه دهید چرا همراه خود نیاوردید؟


این وکیل در پاسخ به قاضی گفت: اسناد در اختیارم نیست .


قاضی پاسخ داد: عمدا پاسخ‌های انحرافی می‌دهید و جلسه قبل تعهد دادید که اسناد را ارائه می‌کنید.


وکیل متهم فلاحتیان بیان کرد: فلاحتیان 400 میلیون درهم تسهیلات برای خرید آهن و فولاد درخواست می‌کند و در بخش اول 150 میلیون درهم در مصوبه‌ای تأیید می‌گردد.


قاضی موحد اظهار کرد: هم اجمال گویی دارید و هم ابهام گویی، کلی گویی نکنید چرا که این موارد دفاع محسوب نمی‌شود.

 

 

قاضی موحد خطاب به وکیل متهم فلاحتیان گفت: متهم اقرار کرده که بیش از 350 میلیون درهم بدهی دارد و شما خلاف اسناد و مدارک صحبت می‌کنید .

وکیل پاسخ داد: متهم مدعی است که 170 میلیون درهم را پرداخت کرده است. شاکی پرونده اعلام می‌کند که 264 میلیون درهم طلب دارد که این مبلغ به 260 میلیارد تومان تبدیل می‌شود و برای آن 5 چک و سهام بانک صادرات اخذ می‌شود و در مرحله ای دیگر یک چک 390 میلیارد تومانی نیز اخذ می‌گردد و شاکی 71 میلیارد تومان را وصول می‌کند.


احمدی ادامه داد: متهم به علت اینکه وزارت نیرو بدهی‌های خود به وی را پرداخت نکرده است در بازپرداخت دچار مشکل شد که آن 5 چک به اجرا درآمد همچنین اقدام جدید معاون دادستان در مورخ 9.5.98 درباره سهام بانک صادرات مغایر با قانون است.


گروه فلاحتیان از سال 90 تا 97 همواره از وزارت نیرو طلب داشته‌اند و مطالبات وی از وزارت نیرو قابل تهاتر با دیون بوده است که بانک ملت حاضر به تسویه با موکل نشد و اقدام به توقیف اموال وی نمود.

قاضی موحد گفت: بدهی موکل برای چه تاریخی است که اموال فلاحتیان توقیف شده است؟

وکیل متهم فلاحتیان پاسخ داد: تسهیلات برای سالهای 91 و 92 بوده است.

قاضی موحد گفت: بازپرداخت تسهیلات صورت نگرفته و اموال توقیف شده است.

در این هنگام قهرمانی نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم فلاحتیان افزود: شما حرف می‌زنید و حتی برای سخنان خود و اسنادی که می‌گویید یک کپی ارائه نمی‌دهید و فقط می‌گویید که انشاالله ارائه خواهم داد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

احمدی اظهار کرد: میزان دیون موکل تاکنون به صورت دقیق مشخص نشده است و میزان مطالبات بانک 196 میلیون درهم می‌باشد. مقام تحقیق به چه دلیل توافقات را نادیده گرفته است و اظهار نظر کارشناس در دادسرا در خصوص دیون موکل فاقد مبنای قانونی است.

 

بیشتر بخوانید: قاضی موحد: پرداخت تسهیلات به فلاحتیان بدون اخذ حتی یک کپی شناسنامه صورت گرفته است/نماینده دادستان: بازپرداخت بدهی ارزی به ریال، خیانت به کشور است

نماینده دادستان: متهمان قصد فریب بازپرسی را داشتند/ بخشی از پول‌های بابک زنجانی به حساب فلاحتیان واریز شده است/ متهم سعادتی تحت تعقیب اینترپل است

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics