تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدرک شغلی شرط اصلی دریافت تسهیلات در نظام بانکی است.

شرط اولیه و اصلی دریافت تسهیلات در نظام بانکی کشور داشتن مدرک شغلی معتبر است. بارها مشاهده شده است که برخی مشتریان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از نحوه ارائه خدمات در بحث تسهیلات گلایه دارند.

 

یکی از مهم ترین گلایه های دریافت کنندگان تسهیلات این است که بانک در زمینه پرداخت وام سخت گیری های بی مورد انجام می دهند.

 

موضوع عامیانه ای هم که بین شهروندان رایج است و احتمالا شما نیز بارها این صحبت را شنیده اید این است که بانک ها به برخی تسهیلات میلیاردی می دهند اما برای پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیونی چندین ضامن و مدرک شغلی می خواهند.

 

خوب است بدانید که در نظام بانکی کشورمان داشتن مدرک شغلی معتبر جزو شروط اولیه و اساسی پرداخت تسهیلات می باشد و اگر بانکی بدون داشتن مدرک شغلی وام بدهد تخلف کرده است.

 

اشتباه رایج در بین مشتریان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این است که برای دریافت تسهیلات دو یا چند ضامن معتبر می آوردند و بنابراین نیازی به داشتن مدرک شغلی وام گیرنده نیست.

 

طبق قوانین موجود تسهیلات گیرنده باید الزاما دارای مدرک شغلی معتبر و دایر، نظیر حکم کارگزینی و یا جواز کسب و یا هر مدرک دیگری که ثابت کند شخص دارای منبع درآمد است باشد.

 

درصورتی که شخص مدرک شغلی نداشته باشد، اگر ۱۰ ضامن هم بیاورد بانک تسهیلاتی به وی پرداخت نمی کند .

 

معمولا برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای پرداخت تسهیلات شرط سپرده گذاری باری مدت معینی را برای مشتریان می گذارند و برخی نیز که مدرک شغلی ندارند این انتظار را کشیده و پس از مدت ها انتطار که به امید دریافت وام به بانک مراجعه می کنند با این شرط مهم و اساسی بانک مواجه شده و نمی توانند تسهیلات دریافت کنند.

 

بنابراین توصیه می شود پیش از حساب کردن بر روی دریافت تسهیلات حتما از داشتن مدرک شغلی معتبر که بانک قبول می کند اطمینان حاصل کنند و سپس افتتاح حساب کنند.

منبع خبر: اخبار فارسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics