تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشورهای اسلامی جایگاه علمی خود را در معادلات بین‌المللی تقویت کنند

مدیر پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: کشورهای اسلامی جهت افزایش نقش خود در معادلات بین‌­المللی باید جایگاه علمی خود را تقویت کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمید عابدی در گفت و گو خبرنگار علمی ایرنا افزود:  ما در حال از بین بردن انحصارگرایی علم و فناوری هستیم؛ زیرا اگر انحصارگرایی وجود داشت به فناوری­‌هایی مانند نانو دست پیدا نمی­‌کردیم.

وی اظهار کرد: جایزه مصطفی (ص) ایده بسیار خوبی است اما به شرط اینکه سیاسی نشود و در حوزه علمی فعالیت داشته باشد؛ زیرا این جایزه برای ما می‌تواند جایگاه ویژه‌­ای ایجاد کند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

مدیر پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی تصریح کرد: در بحث تمدن نوین اسلامی، ایران، عربستان، قطر و شرق آسیا به صورت جزیره‌­ای در حال فعالیت هستند؛ به این معنا که هر کشور به صورت جداگانه فعالیت می‌کند، ما نیز پیرامون این موضوع می‌توانیم دبیرخانه­‌ای ایجاد کنیم.

 

وی افزود: همچنین نشست­‌هایی در کشورهای مختلف برگزار شود و از کشورهای مختلفی هم حضور داشته باشند تا نظرات خود را اعلام و نتایج منتشر شود، این عامل می‌تواند تاثیرگذار بوده و همگرایی و ادبیات تازه‌­ای در این حوزه ایجاد کند و در آینده نتایج خوبی به همراه داشته باشد. براین اساس لازم است هیئت اندیشه‌­ورزی تشکیل شود و موضوعات شناسایی شده و در دانشگاه‌­های مختلف، کرسی نظریه­‌پردازی نیز تشکیل شود.

عابدی افزود: کشورهای اسلامی جهت افزایش نقش خود در معادلات بین­‌المللی باید جایگاه علمی خود را تقویت کنند، معتقدم بزرگترین مشکل ما در حوزه بین­‌الملل، اختلافات داخلی است؛ درحالی که ابتدا باید همگرایی در کشورهای جهان اسلام ایجاد شود تا نتیجه خوبی به دست آید.

 

جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه با شناسایی، معرفی و تجلیل شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند. سومین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) در آبان­ماه ۱۳۹۸ (نوامبر ۲۰۱۹)  به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار خواهد شد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics