تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشکیل صندوق بیمه، راهی برای حمایت سازندگان داخلی

یک کارشناس انرژی گفت: ترجیح در صنعت نفت استفاده از تجهیزات تولیدکنندگانی است که پوشش بیمه‌ای برای کالا و خدمات خود در نظر می‌گیرند.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی حسینی، کارشناس انرژی درباره دلایل ضرورت حضور بخش خصوصی داخلی در صنعت نفت، گفت: در وهله نخست باید دید صنعت نفت برنامه ای برای چگونگی حمایت از حضور بخش داخلی در این صنعت دارد؛ به این معنا که باید برنامه ای تدوین شود که حمایت بخش خصوصی در بخش های کلیدی صنعت نفت را تبیین کند؛ چراکه بخش هایی که سازندگان داخلی می توانند در آن حضور داشته باشند، شامل مواردی است که وزارت نفت تعیین می کند و به آن نیاز دارد، پس اینها همان بخش های اولویت دار و کلیدی به شمار می‌روند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت زمانی می تواند به سازندگان داخلی تکیه کند که این سازندگان در بخش های کلیدی ورود کرده و توانمند باشند، تصریح کرد: کشورهایی نظیر ژاپن و چین، هیچگاه سرمایه گذاری خارجی را به بخش های کلیدی صنعت خود وارد نمی کنند.

به گفته این کارشناس انرژی، باید سطح فناوری و توانمندی سازندگان داخلی را تعمیق کرده و بخش های کلیدی را شناسایی کرد و توسعه داد؛ چراکه تنها در چنین حالتی است که بخش های ثانویه و فرعی نیز رشد می‌کنند.  

 

حسینی با بیان اینکه تولیدات داخلی باید به نحوی باشد که ریسک خریدار تجهیز داخلی را تا حد ممکن کاهش دهد، اظهار داشت: صنعت نفت همان طور که سودآوری کلان برای اقتصاد دارد، آسیب‌هایی دارد که می تواند دامنه بسیار گسترده و خطرناکی داشته باشند؛ به نحوی که این صنعت از حساسیت بالایی برخوردار بوده و همواره از تجهیزات و خدماتی استفاده می کند که کمترین ریسک پذیری را دارد؛ بنابراین ترجیح صنعتگران نفتی استفاده از تجهیزاتی است که آزموده شده و از کیفیت بالایی بهره می برند.  

 

وی با بیان اینکه هرگونه خلل در بخش های مختلف صنعت نفت می تواند حتی روند تولید را دچار خلل کند، گفت: ترجیح در صنعت نفت استفاده از تجهیزاتی است که کالا و خدمات خود را پوشش بیمه می دهند؛ پس برای اینکه چنین پوششی ایجاد شود می توان صندوقی را طراحی کرد که خسارات و ریسک بیمه تجهیزات داخلی را پوشش داده و از این طریق از تجهیزات ساخت داخل حمایت کند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics