تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش ۲۱ درصدی مسافران و ۲۶ درصدی پروازهای فرودگاه امام

تحولات بازار ارز سفرهای خارجی را به سمت سفرهای ضروری سوق داده است؛ در ۶ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماه اول سال ۹۶ تعداد پروازهای فرودگاه امام ۲۶.۲درصد و تعداد مسافران ۲۰.۶درصد کاهش یافته است.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، فرودگاه امام خمینی (ره)، برخی آمار پروازی این فرودگاه در ۶ ماه نخست سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن ٢٣ هزار و ٢٢١ پرواز در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شده و ٣ میلیون و ٩۶۵ هزار و ٣٠٧ مسافر با این پروازها جابه‌جا شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (۶ ماهه نخست ۹۷) بر اساس آمارهای منتشره از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ۲۷ هزار و ۵۶۹ پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده و ۴ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۰ مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده اند.

 

بنابراین در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد نشست و برخاست هواپیماها، کاهش ۱۵.۷ درصدی و از نظر تعداد مسافر کاهش ۸.۵ درصدی رخ داده است.

بر اساس آنچه فرودگاه امام خمینی (ره) در سال ۹۶ اعلام کرده بود، در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ در این فرودگاه ۳۱ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۶ ماهه ۹۵) رشد ۱۱ درصدی داشته است. همچنین در این بازه زمانی (۶ ماهه ۹۶) ۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) تردد داشته اند که نسبت به ۶ ماهه سال ۹۵، افزایش ۱۵.۵ درصدی داشته است.

 

بنابراین در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۶، تعداد پروازهای این فرودگاه کاهش ۲۶.۲ درصدی و تعداد مسافران نیز کاهش ۲۰.۶ درصدی داشته است.

این در حالی است که امسال ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر به فرودگاه امام خمینی (ره) افزوده شد و ظرفیت این فرودگاه را در کنار ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) به ۱۰ میلیون نفر در سال رسانده است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics