تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شمار بیکاران کانادایی افزایش یافت

عملکرد ناامید کننده بازار کار کانادا باعث رسیدن دلار این کشور به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر شد.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه اکتبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۵.۵ درصد باقی ماند که پایین‌ترین نرخ ثبت شده بیکاری این کشور در طول چهار دهه اخیر محسوب می‌شود. با این حال طی این ماه ۱۸۰۰ نفر از شمار شاغلین کاسته شده است که در این بین شمار افراد شاغل تمام وقت ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر کمتر از ماه گذشته و شمار افراد شاغل پاره وقت ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر از ماه گذشته بوده است.  در واکنش به این خبر، ارزش دلار کانادا با ۰.۵ درصد کاهش به کمترین سطح سه هفته اخیر خود رسید و هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۲۴ دلار کانادا افزایش یافت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بین بخش‌های مختلف، بخش عمومی با ۲۰ هزار و ۱۰۰ هزار مورد اشتغال زایی، پیشتاز بوده است و پس از ‌آن نیز بخش مالی و بیمه با اشتغال زایی برای ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر و کشاورزی با اشتغال برای ۲۶۰۰ نفر قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین اشتغال زایی منفی متعلق به تولید بوده است که شمار شاغلین آن در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر ۲۳ هزار و ۱۰۰ نفر کمتر شده است. پس از این بخش نیز ساخت و ساز با منفی ۲۱ هزار و۱۰۰ و خدمات با منفی ۱۷ هزار و ۹۰۰ مورد شغلی از دست رفته قرار دارند.

 

راب بوث- استراتژیست بازار در بانک " تی دی" گفت: سخت است که انتظار داشته باشیم بانک مرکزی کانادا در واکنش به آمارهای بازار کار سیاست پولی خود را تغییر دهد. از نظر این بانک چیزی هنوز آن قدر تغییر نکرده است که نیازی به تغییر در نرخ بهره باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics