تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزئیات آن، بانک رفاه کارگران از واگذاری سهامش مستثنی خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت.رحیم زارع سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در خصوص کلیات این طرح، گفت: بحران نقدینگی در سازمان تأمین اجتماعی موجب بحران اجتماعی خواهد شد؛ به این دلیل با واگذاری بخشی از سهام بانک رفاه مخالف هستیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی واگذاری سهام بانک رفاه را تجربه‌ای شکست‌خورده خواند و گفت: بانک رفاه ابزار مهمی برای سازمان تأمین اجتماعی است؛ واگذاری سهام بانک رفاه، مغایر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است.در ادامه نماینده دولت در خصوص این طرح گفت: این طرح مورد توافق دولت و مجلس است و دولت لایحه‌ای را در این خصوص آماده کرده بود؛ در صورت واگذاری سهام بانک رفاه، پرداخت مستمری به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با مشکل مواجه می‌شود.

 

در پایان نمایندگان با ۱۳۲رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در مجلس، کلیات طرحی برای «مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی» را به تصویب رساندند؛ بر این اساس بانک رفاه مکلف به واگذاری سهام خود نخواهد بود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics