تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن همدان - سنندج اختصاص یافت

همدان - استاندار همدان گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به راه‌آهن همدان - سنندج اختصاص یافت.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه براساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن همدان - سنندج تخصیص یافت، گفت: این اعتبارات منهای خط همدان به ملایر و ایستگاه درون‌شهری همدان است که در این حوزه نیز کار انجام می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اعتباری معادل اعتبار یکساله استان برای راه آهن بودجه اختصاص یافت

وی با بیان اینکه کل اعتبار استان همدان در سال جاری ۳۳۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که فقط در یک ردیف بودجه اعتباری معادل اعتبار یکساله استان برای راه آهن بودجه اختصاص یافت، گفت: در فصل بودجه و تنظیم لایحه بودجه تعامل و ارتباط مدیران استان با بدنه سازمان برنامه و بودجه در تهران و وزارتخانه‌ها باید افزایش یابد.

 

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند، گفت: راه نجات کشور و مقابله با تحریم‌ها و ایستادگی در مقابل دشمن در شرایط فعلی توجه به رویکرد و سیاست اقتصاد مقاومتی است که دولت با همکاری ارکان مختلف نظام این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

 

شاهرخی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کار جهادی است، گفت: اشتغالزایی، رونق کسب و کار و تولید از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

 

وی عنوان کرد: برنامه راهبردی ۳ ساله در استان همدان تدوین شد که طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این استان در ۳ سال هدفگذاری شده است.

 

ایجاد سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان همدان

استاندار همدان گفت: بر اساس این سند سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان باید ایجاد شود و  سیاست دولت تدبیر و امید بر این است تا با تمام توان تلاش کنیم و در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه گذاری و معیشت مردم کار ویژه ای اتفاق بیفتد.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اراضی مستعد استان همدان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که فرسوده شده و نیازمند نوسازی است، گفت: در حال حاضر ۲۰۲ هکتار گلخانه در قالب مجتمع‌های گلخانه‌ای آماده واگذاری به کشاورزان این استان است.

 

وی گفت: براساس سند راهبردی استان همدان تا پایان برنامه باید ۲۱۰ هکتار گلخانه به مجموع گلخانه‌های استان اضافه شود.استاندار همدان یاداور شد: اجرای طرح تصفیه فاضلاب همدان یکی از طرح های موفق ملی بوده که شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اجرای آن موفق عمل کرده است.

 

وی با یادآوری اینکه هفته آینده جلسه اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌شود و در این جلسه از دستگاه‌هایی که فعالیت خوبی داشتند تقدیر خواهد شد، گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان همدان وجود دارد که ۵۰۰ پروژه آن سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز تاکنون ۱۰۰ پروژه واگذار شده است.

 

شاهرخی به بخش صنعت اشاره و با بیان اینکه در بخش صنعت در ملایر، نهاوند و اسدآباد اقدامات خوبی در حال انجام است، افزود: ۳۰ نوع منابع معدنی در استان همدان وجود دارد که متاسفانه به صورت خام از استان همدان خارج می‌شود و باید دنبال فرآوری باشیم.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics