تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهکار اساسی حل مشکل خرید تضمینی گندم اختصاص یارانه آرد و نان است

خنداب- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راهکار اساسی برای حل مشکلات قیمت خرید تضمینی گندم و نان، اختصاص یارانه آرد و نان است تا دولت بتواند مسیر بهتری را در این زمینه طی کند.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر کریمی روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خنداب، اظهار داشت: باید وحدت در جامعه حفظ شود و برخاستن هر صدای تفرقه افکنانه در هر سمت و جایگاهی نزد مردم مردود است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسبی که در شهرستان خنداب در حوزه فرهنگی وجود دارد، مجتمع فرهنگی این شهرستان نیازمند توجه بیشتری است و باید مسئولین اداره ارشاد و بخش های فرهنگی به توسعه فعالیت های قرآنی با احداث دارالقرآن ها اقدام کنند.نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: با توجه به نیاز مردم و اولویت های حوزه های فرهنگی باید زیرساخت های فرهنگی شهرستان تقویت شود.

 

کریمی گفت: در دو هفته اخیر موضوع نان به موضوع روز استان تبدیل شده است. بحث گندم، نان و آرد از جمله موضوعات مورد بحث در کشور نیز محسوب می شود. امسال مطابق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ ۶۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه برای خرید تضمینی گندم و نان تصویب و اختصاص پیدا می کند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: پس از حامل های انرژی که یارانه های بسیاری را شامل می شود، بحث یارانه آرد و نان و گندم مطرح است.کریمی خاطر نشان کرد: در بند ۳ جزء الف تبصره ۱۴ یارانه صنوف و صنعت حذف می شود و منابع حاصل از آن برای خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کند.

 

وی گفت: در سال جاری عدم فروش گندم توسط کشاورزان باعث شد، دولت نتواند گندم مورد نیاز کشور را خرید و ذخیره سازی کند به طوری که بحث واردات گندم به واسطه تصمیمات نادرست در خرید تضمینی گندم صورت گرفته است.

 

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهارکرد: چند سالی است که کارشناسان تذکر می دهند قیمت واقعی تضمینی گندم مطابق با قیمت تمام شده ای که برای کشاورزان تعیین می شود، نیست علی رغم اینکه وزارت جهاد کشاورزی با پذیرش این واقعیت آن را اعلام می کند اما سازمان برنامه و بودجه توجه نمی کند.

 

کریمی افزود: دولت به لحاظ زمانی طبق قانون در تیر و مرداد ماه باید هر سال قیمت تضمینی گندم را برای ایجاد برنامه ریزی کشاورزی برای سال زراعی آینده پیشاپیش اعلام کند، اما متاسفانه هر سال این مساله با تاخیر بسیاری همراه است و بلاتکلیفی کشاورزان را به دنبال دارد.

 

وی بیان کرد: امسال رقم برآورد شده توسط تشکل های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گندم بیش از دو هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو گندم بود که با تاخیر رقم دو هزار و ۲۰۰ تومان تصویب شد و این پایین تعیین کردن رقم تضمینی خرید گندم به طور قطع سال بعد نیز ادامه خواهد داشت.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عنوان کرد: امسال بسیاری از مردم گندم خود را در خانه نگهداری کردند به امید این که شاید قیمت خرید گندم افزایش پیدا کند. امسال حتی شاهد قاچاق گندم بودیم.

 

 

وی گفت: نانوایی های آزاد پز امکانی در کشور بود تا بخشی از یارانه های دولت را کاهش دهد و نانوایی به عنوان واحدی که توسط نیروی انسانی اداره می شود اشتغال قابل توجهی ایجاد و نان های مختلف بنا به سلیقه مردم تولید می کند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: نانوایی های آزاد پز اقدام خوبی در کشور محسوب می شود اما اقداماتی که به منظور محدود کردن آن ها فراهم می شود باعث می گردد که فضای خود را از دست می دهند. وجود فضای رقابتی در بحث تامین آرد یک امکان بوده و مصرف آرد فاقد کیفیت اجحاف در حق مردم است.کریمی گفت: در سال های اخیر در کنار توجه به کمیت گندم از کیفیت آن غفلت شده است و باید در سطح کلان کشور میزان کیفیت گندم افزایش پیدا کند.

 

وی بیان کرد: امسال بر اساس قیمت های جهانی بیش از سه هزار تومان است و ادعای دولت گندم وارداتی ارزان تر است یک ادعای گزافی است زیرا نرخ ارز، حمل و نقل بین المللی و مشکلات تحریم باعث قیمت تمام شده گندم وارداتی برای خود دولت بیشتر از قیمت کشاورز باشد.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: با افزایش قیمت گندم می توان کیفیت آن را طبقه بندی کرد و اگر کشاورز با این کیفیت گندم را با کیفیت تولید کرد، با قیمت بیشتر از آن خریداری می شود.کریمی بیان کرد: باید ایرادات موجود در بخشنامه های این حوزه در سطح ملی مورد بازنگری قرار گیرد و از نانوایی های آزاد پز نیز بتوان استفاده کرد.

 

وی عنوان کرد: مهم ترین بحث این شهرستان در زیر ساخت ها بحث راه است و با توجه سفر وزیر راه جاده اصلی شهرستان تا انتهای حوزه و اتصال آن به شهرستان کمیجان پل تقاطع غیر هم سطح برای دسترسی به جاده اراک، طرح تهیه و اعتبار پیش بینی شده است که ظرف روزهای آینده شاهد عملیات کلنگ زنی تقاطع باشیم.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: پل های روی رودخانه قره چای از پل های قدیمی و فرسوده هستند و با توجه به سیلاب باید این پل ها مورد توجه قرار گیرد.

 

کریمی گفت: در بحث کشاورزی شوک قیمتی در بحث کشمش را شاهد بودیم و نارضایتی باغداران را به همراه داشت که با قیمت ۱۲ هزار تومان در فصل برداشت زیان هایی را به همراه داشت. باید ساز و کار مناسبی برای باغداران تعیین شود که اجحاف در حق آن ها صورت نپذیرد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی گفت: بیمارستان شهرستان خنداب برای تکمیل تجهیزات و کادر درمانی آن تلاش شود و شهرستانی که یکصد کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد نباید برای امور بیمارستانی ساده مجبور باشد به مرکز استان مراجعه کند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics